تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

کوروش
1399/8/7 چهارشنبه نقد و تحلیلی بر کوروش گرایی و باستان گرایی حجت الاسلام حیدری گفت: کوبیدن بر طبل ایرانیت و مبارزه با اسلامیت؛ این تاکتیک یکی از هزاران تاکتیک و سیاستِ مبارزه با اسلام است و مواظب باشیم فریب دزدان عقیده و ایمان را نخوریم.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، هفتم آبان ماه در تقویم کشور سالروز ورود کوروش به بابل در سال 539 پیش از میلاد است، سالروزی که در سالهای اخیر با چالش هایی همراه بوده و چنین روزهایی ملعبه ای در دستان دشمنان با ابزار رسانه وفضای مجازی برای هرج و مرج گشته است.

جواد حیدری، مبلغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در رابطه با باستان گرایی و به تعبیری کوروش گرایی در گفت وگویی اظهار داشت: دشمنی پشت دشمنی، حربه پشت حربه، پلیدی پشت پلیدی، کجا را هدف گرفته اند؟ ابزار دشمنی ها چیست؟ تقابل حق و باطل، تاریخ دیرینه ای به بلندای تاریخ بشریت دارد.

وی بیان کرد: طبیعی است؛ ابزار تقابل باطل با مسیر حق، با پیشرفت و تکامل علم و فن آوری، لباس جدیدی به تن می کند، کوبیدن بر طبل ایرانیت و مبارزه با اسلامیت، اگر می خواهی ایرانی باشی نباید اسلام را و منادیان اسلامی را بپذیری.

این مبلغ تخصصی بیان کرد: این تاکتیک یکی از هزاران تاکتیک و سیاستِ مبارزه با اسلام عزیز در دوران اخیر است، اسلامی که توصیه به وطن دوستی دارد و تعظیم شعائر را ارج می نهد در جایگاهی نیست که این تهمت ها و پلشتی ها، گَردی بر دامن کبریائیش بنشاند؛ اما وظیفه اقتضا می کند، آگاهی خود را به زمانه بالا ببریم تا شبهات ما را اسیر خود نکنند.

حجت الاسلام حیدری ادامه  داد: تکیه بر باستانگرائی و مبارزه با اسلام و اسلامیت، پازلی است دارای مهره های مختلف، سند سازی و سند سوزی، فضیلت تراشی و رذیلت فروشی.

وی افزود: «کوروش» نامی آشنا در این پازل است که در دهه های گذشته، گاهی با اغراض سیاسی و گاهی در راستای کمک به پروژه ی اسلام ستیزی، بسیار در مورد  او غلو و بزرگ نمایی اتفاق افتاده که به هیچ عنوان با واقعیت های تاریخی همخوانی ندارد.

این مبلغ با بیان اینکه اما کوروش کیست؟ تاریخ  در مورد او چه قضاوت هایی دارد؟ آیا مستندات تاریخی این بزرگ نمایی ها را تایید می کند؟ گفت:کوروش خداپرست یا بت پرست؟ در منشور منسوب به کوروش هخامنشی، وی بارها از مردوک خدای ساختگی و دروغین مردم بابیلون (بابِل) نام برده و آن را ستوده است.

وی ابراز کرد: کوروش مردوک را پادشاه آسمان و زمین معرفی می‌کند، او را ناظر بر خود می‌داند، می‌گوید از اینکه برخی از مردم بابیلون خدایانی دیگر را پرستش می‌کنند خشمگین است. کورش در ادامه می‌گوید که این پادشاهی هدیه‌ای از جانب مردوک است و مردوک از او راضی است، کوروش می‌گوید که همواره به دنبال پرستش و نیایش مردوک بوده؛ خود را برگزیده وی می‌داند، مردوک به او پیروزی عطا کرد، کوروش وی را سرور بزرگ خود می‌خواند، مردوک به کوروش برکت می‌دهد و کوروش از او بسیار می‌ترسد.

حجت الاسلام حیدری عنوان داشت: اما مردوک کیست که کوروش او را خدای خدایان می‌داند و در پی خشنود ساختن اوست؟  مردوک‌ (Marduk) رب النوع بابِلی‌ها رییس خدایان بابل، و مرکز پرستش او شهر بابل بود. مردوک خدای خدایان بابل بوده و دارای فرزندانی نیز بوده است، همچنین باید دانست که مردوک - خدای خدایان - در بابل، به صورت مجسمه، یعنی بت بود.

وی ابراز داشت: باستانگرایان و کوروش پرستان سعی در پوشاندن این مطلب و حقیقت تلخ تاریخی داشته و می گویند: «مردوک همان خدای یکتاست و شما در تطبیق مردوک با بت در اشتباه هستید».

ابن مبلغ خاطرنشان کرد: با بررسی کتب و حقایق تاریخی؛ بی دلیل بودن این ادعا در توجیه بت پرستی کوروش هویداست، ادوین گرانتوسکی در کتاب تاریخ ایران از زمان باستان تا امروز می نویسد: «خشایار شاه، دستگاه شاهی بابل را منحل و معبد بزرگ بابلی‌ها را ویران کرد، مجسمه خدای بزرگ بابلی‌ها یعنی مردوک را به پارس برد».همچنین سرپرسی سایکس در کتاب تاریخ ایران، ترجمه سید محمد تقی فخر داعی گیلانی، می‌گوید: «مردوک توسط نبوکد نسر اول از عیلام به بابل بازگردانده شد». حسن پیرنیا در تاریخ ایران باستان می آورد: «مردوک - خدای خدایان - در بابل، به صورت مجسمه، یعنی بت بود».

وی اضافه کرد: عباس قدیانی در فرهنگ جامع تاریخ ایران می نویسد: «مردوک‌ (Marduk) ) رب النوع بابِلی‌ها (پسر خدای آسمان و قائم ‌مقام او) در دوران کاسیان به ریاست خدایان بابل ارتقا یافت و مرکز پرستش او بابل بود، مردوک خدای خدایان بابل بوده و دارای فرزندانی نیز بوده است، برای مثال نبو نام فرزند او بود».

حجت الاسلام حیدری بیان دشات: این ها گوشه ای از بیانات تاریخی در تحلیل شخصیت کوروش بود، نتیجه اینکه: تاریخ و حقایق تاریخی علاوه بر بیان ظلم ها و قتل و کشتار هایی که توسط کوروش در بابل و سرزمین های دیگر اتفاق افتاد او را فردی بت پرست معرفی کرده که با غلو و بزرگ نمایی او تا در پیامبری و نبوت که از شاخصه های اصلی آن توحید و بندگی خدای بزرگ است، سازگاری ندارد.

وی در پایان اذعان کرد: مواظب باشیم؛ فریب دزدان عقیده و ایمان بر آمده از عقل و منطق را نخوریم و اسطوره های بزرگ بشریت را با شخصیت های ساختگی و دور از واقعیت تغییر ندهیم.


مشاهده در خبرگزاری حوزه
 



 

 
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 219
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما