?اخبار

?کتابخانه

?ارسال مقاله

?کارت پستال

?احادیث

?نشریات و فعالیت ها

?گزارش تصویری

?مقالات

?تصاویر

?نرم افزار

?بانک پرسش و پاسخ

?لینکستان

?ویژه نامه ها

?ارتباط با ما

?موبایل

?صوت و فیلم

?طرح سئوال

?برندگان

?راهنمای سایت

? خانه کودک و نوجوان

?درباره ما

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً . . . . به سایت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان خوش آمدید
منو
تبليغات
روانشناسی
استرس
يكشنبه 9 آبان 1389 بر استرس خود غلبه كنيد

استرس چيست؟ همه افراد بشر، هم‌چنين حيوانات در مقابله با اين وضعيت يا اقدام به فرار مي‌كنند يا مي‌جنگند. هنگامي كه شما در حال انتخاب يكي از اين دو روش هستيد، بدن نيز براي پاسخ‌گويي به اين شرايط اقدام به بعضي از عكس‌العمل‌هاي خود كار مي‌كند. هورمون‌هاي مسئول شرايط پراسترس نظير آدرنالين، نورآدرنالين و كورتيزول باعث مي‌شوند كه سرعت پمپاژ قلب بالارفته، فشار خون نيز به تبعيت از آن بالا مي‌رود، تنفس سريع‌تر شده، تعريق افزايش مي‌يابد و هضم يا به طور كلي فعاليت دستگاه گوارش كاهش مي‌يابد. فعاليت بدني باعث تخليه دستگاه گردش خون از اين هورمون‌ها مي‌گردد. و سرانجام بدن لبريز از تنش گرديده و كوچك‌ترين اتفاقي باعث ايجاد بحران و ناراحتي مي‌شود. ‌ ‌

قالب كتاب: PDF / سايز: 159 KB

براي مطالعه كليك كنيد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ


تعداد بازديد اين صفحه: 6511
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما