عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

شکل گیری یک روند صعودی در سطوح انتظار مشتریان عامل اصلی ایجاد یک خط روند نزولی در اعتبار سطوح کیفیت

بنیان‌گذار گروه توسعه کسب و کار آیریک با اشاره بر افزایش آگاهی و ارتقاء بلوغ جامعه ناشی از شدت پویایی و تحولات امروز دنیای کسب و کار و تحقق پدیده تجارت الکترونیک، عنوان کرد: امروزه اقدامات و عملکرد هر سازمان که در شرایط حال حاضر دارای اعتبار کیفیت انگیزشی برای مشتریان می باشد و مخاطب هدف را مشعوف می نماید، در آینده نزدیک در سطح الزامات پایه مشتریان قرار گرفته و اعتبار انگیزشی و رقابتی خود را از دست خواهد داد و از این رو یک خط روند نزولی دراعتبار سطوح کیفیت از منظر بینش مخاطب قابل پیش بینی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، سومین کارگاه تجربه نوردی با موضوع تخصصی «استراتژی‌های تفویض اختیار و سیستم سازی در استارتاپ‌ها» با هدف انتقال تجربیات در حوزه کارآفرینی، به همت خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، مرکز ملّی نوآوری و خلاقیت اشراق و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

امیرحسین میرقادری، متخصص سیستم سازی و بنیان‌گذار گروه توسعه کسب و کار آیریک ضمن حضور در این کارگاه اظهار کرد: ماهیت و فلسفه وجودی هر سازمان باتوجه به تنوع و پیچیدگی فرآیندها و عدم قطعیت موجود در سطوح مختلف محیط آن سازمان؛ با دیگر سازمان‌ها متفاوت است. و طبیعتا یک شرکت کوچک و نوپا درصنعت فولاد نمی‌تواند به طور مستقیم، ساختار سازمانی و استراتژی های توسعه ای موجود در پرچمدار صنعت خود مانند مجتمع فولاد مبارکه را به طور مستقیم در سازمان خود پیاده سازی نماید. مفهوم سیستم سازی و استراتژی های ساختار سازی سازمانی و تفویض اختیار نیز مستقل از این ماجرا نیست.

وی ادامه داد: در مسیر سیستم سازی اگر ما واقعیت‌ها و ریسک هایی که در ماهیت سازمان و اهداف آن وجود دارد را نادیده بگیریم؛ نه تنها منفعتی به آن نمی‌رسانیم بلکه سازمانمان را دچار بحرانی جدی می‌کنیم.

این متخصص سیستم سازی تأکید کرد: من تلاش نمودم با استفاده از تجربیات و دانشی که در این سال‌ها در حوزه سیستم سازی در گروه های مختلف صنعتی به دست آوردم، به کلیدواژه‌ای به نام «رسوب» در دانش و تجربه از طریق تیم سازی و ایجاد مقیاس پذیری در گروه توسعه کسب و کار آیریک بپردازم.

وی افزود: موقعیت شغلی من در قالب مدیریت پروژه های توسعه سازمانی در گروه های مختلف صنعتی تا قبل از ایجاد گروه توسعه کسب و کار آیریک، اگرچه از منظر اعتبار اجتماعی و درآمد مطلوب بود؛ اما رسوب قابل اطمینانی برای آینده در آن وجود نداشت؛ زیرا این اعتبار و جریان درآمدی تا مادامی ادامه دار خواهد بود که من به طور مستقیم در صنعت مشغول به کار هستم. و چانچه بنابه هر دلیل نتوانم بی وقفه فعالیت خود را ادامه دهم، رسوبی از جنس سرمایه های پایدار اجتماعی و اقتصادی در آینده نخواهم داشت.

میرقادری در خصوص تاریخچه ایجاد گروه توسعه کسب و کار آیریک تصریح کرد: از حدود دو سال پیش این گروه را به صورت رسمی تأسیس کردیم که شالوده آن بر اساس ایجاد نظام تفکر استراتژیک در اجرای پروژه های مشاوره مدیریت و برندینگ بود. به این صورت که با تحلیل فرصت های موجود در هر اکوسیستم و همچنین شناخت و تحلیل قابلیت های هر کسب و کار( از گروه های صنعتی تا شرکت های استارتاپی)، یک نقشه راه جامع و بومی سازی شده به منظور پیاده سازی تفکر فرآیندی و ایجاد نظام مدیریت عملکرد و همچنین تحلیل استراتژی های برندینگ سازمانی به عنوان پشتوانه طراحی برند بوک را در اختیارشان قرار می‌دادیم. بازخوردهای مثبتی نیز دریافت کردیم.

وی یادآور شد: جلسات مشاوره‌ای من تا به امروز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و هیچ مخاطب، مشتری و یا صاحب کسب و کار، تاکنون از عملکرد مشاوران سازمان ما ناراضی نبوده است.

بنیان‌گذار گروه توسعه کسب و کار آیریک بیان کرد: در نگاه تئوریسین‌های حوزه استراتژی یک توصیه کلیدی در انتخاب مسیر توسعه سازمانی به مدیران ارائه گردیده است : به مدیرانی که به دنبال اقدامات بزرگ و نتایج پایدار هستند یک توصیه کلیدی وجود دارد؛ آن هم اینکه هیچوقت سوار قطار شهربازی نشوند. درست است که این قطار، جذاب و هیجان‌انگیز است و شما را بالا و پایین می‌برد؛ اما در نهایت همانجا که شما را سوار کرده، پیاده می نماید.

استراتژی جوجه تیغی یا روباه (یک استعاره کلاسیک در حوزه استراتژی)
وی در خصوص به کارگیری استراتژی جوجه تیغی برای سازمان‌ها توضیح داد: یکی از بزرگترین نظریه پردازها در زمینه استراتژی و مدیریت، عقیده دارد مرحله بلوغ ورود سازمان‌ها به پروژه سیستمی سازی، زمانی اتفاق می‌افتد؛ که به استراتژی جوجه تیغی خودشان رسیده باشند. جوجه تیغی از این جهت که در مواجهه با خطرات از ساده‌ترین مکانیزم بدنش برای دفاع استفاده می‌کند مورد بحث است. چیزی که ما در منابع مدیریتی از آن به عنوان «قابلیت‌های رقابتی» یاد می‌کنیم.

میرقادری اشاره کرد: استراتژی جوجه تیغی حاکی از آن است که یک کسب و کار می‌بایست به ساده‌ترین و در عین حال بهترین منطقی در ارزش آفرینی برای مشتریان دسترسی پیدا کند که شاید برای آن کسب و کار، به دلیل قابلیت های رقابتی به راحتی اماکن پذیر باشد؛ اما هرکسی توانایی رقابت با آن را ندارد.

تفکر استراتژیک سناریومحور، جایگزین نگرش کلاسیک در تدوین برنامه ریزی استراتژیک
وی ادامه داد: امروزه تفکر استراتژیک سناریومحور، جایگزین برنامه ریزی استراتژیک به شیوه کلاسیک است؛ یعنی به جای آنکه سازمان‌ها، برنامه ریزی بلند مدت قطعی و غیرمنعطف داشته باشند و یک افق5 تا 7 ساله برای سازمان خود متصور شوند، مدیر سازمان و تیم تصميم گیرنده را نسبت به مهارت‌های تفکر استراتژیک و نگرش سیستمی مجهز می‌نمایند، تا با توجه به پویایی محیط و شدت تغییرات و تحولات بتوانند به صورت چابک بهترین تصمیمات را اتخاذ نمایند.

اهمیت اعتبار سنجی ایده از منظر بینش مخاطب
میرقادری یادآور شد: می‌بایست قبل از آنکه بر روی ایده، هدف و طراحی محصولمان جمع بندی کنیم به سراغ مخاطب رفته و از او بازخورد بگیریم، چراکه انطباق با بینش مخاطب و رفتار مصرف کننده از عوامل حیاتی در موفقیت کارآفرینی به حساب می آید.

وی تأکید کرد: چالش «یک راه حل برای همه» از چالش های کلیدی و پر تکرای می‌باشد که دنیای امروز مدیریت و همچنین در حوزه کارآفرینی به کرات با آن مواجه هستیم، و راه حل خروج از این نزدیک بینی، اعتبارسنجی ایده از منظر بینش مخاطبین هدف می باشد.

عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت یک محصول
میرقادری با اشاره به سه عامل موفقیت یک محصول شامل طراحی(نامگذاری، بسته بندی و…) مبتنی بر بینش مخاطب، انطباق محتوا با انتظار مشتریان و تعریف جریان درآمدی منطبق بر توان تامین مصرف کنندگان گفت: در نهایت یک محصول یا خدمت می‌بایست خواستنی، شدنی و ماندنی باشد.

وی در خاتمه سخنان خود، رسالت تبدیل نیاز به خواسته را نیازمند تمرکز بر بعد فرهنگ سازی از منظر مدل های اکوسیستم کارآفرینی دانست و مطرح کرد: اگر شما خواستید یکی از نیازهای طبیعی و اولیه انسان را شکل و چارچوب دهید باید برای آن فرهنگ سازی کنید.

 

مشاهده در پایگاه خبری صاحی نیوز
مشاهده در پایگاه خبری ندای اصفهان

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *