عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

آخرین اخبار

دسته بندی:
نوع خبر:
تاریخ:
خبر:
الگوی «مدل‌سازی مدرسه ایده‌آل در نظام تعلیم و تربیت» از جمله الگوهای برگزیده در رویداد ملّی رشدآوند است و مبنای آن اهمیت بخشی به مساجد به عنوان جایگاه تعلیم و تربیت می‌باشد.
الگوی «مرکز پیوند؛ مشاوره و پشتیبانی تربیتی خانواده-مسجد» از الگوهای برگزیده رویداد ملّی رشدآوند است که طی آن نوجوان از طریق کسب تجربه زیسته و فعالیت‌های فرهنگی که در مدرسه و مسجد انجام می‌دهد، به پاسخ مسئله‌ خود دست پیدا کرده و مسیر توسعه فردی‌اش را از دل آن‌ها استخراج می‌کند.
یکی از ایده‌های برتر رویداد ملّی «رشدآوند»، ایده «هیئت امنای نوجوان مساجد» است که با اجرای آن انتقال عملیات تصمیم گیری و اجرا از پـیـشـکـسوتان بـه نـسـل جـوان در مسـاجد انجام خواهد شد.
یکی از الگوهای برتر رویداد ملّی «رشدآوند»، طرح جامع پرورش نخبه در بستر مسجد است که با هدف دانش محور بودن مساجد در حال اجرا می باشد.
یک پژوهشگر علوم دینی گفت: دیدگاه فلسفی و استفاده از روش قرآن و سنت، دو دیدگاه موجود در اسلامی‌سازی علوم انسانی به‌شمار می‌روند.
یکی از ایده‌های برتر رویداد ملّی «رشدآوند»، اجرای مشاغل پدر یا مادر در مسجد یا مدرسه است و جامعه هدف آن نوجوانان دبیرستانی دوره اول پسر و دختر هستند.

امام صادق(ع) به‌واسطه فرصت تاریخی نقل و انتقال خلافت از بنی‌امیه به بنی‌عباس و زمینه‌ای که از سوی پدر بزرگوار ایشان فراهم شد، به فعالیت گسترده‌ای برای گسترش علوم در عرصه‌های گوناگون و تربیت شاگردان متعدد پرداخت، ولی یکی از زوایای مغفول زندگی ائمه(ع) به‌طور عموم و امام صادق(ع) به‌طور […]

یکی از ایده‌های برتر رویداد ملّی «رشدآوند»، تأسیس کافه کتاب است با محیطی آرام و دنج برای دورهمی‌، مطالعه، نقد کتاب و بررسی بازی‌های فکری همراه با سرو نوشیدنی و خوراکی در خانه، مدرسه و مسجد که باعث ترویج بیشتر کتابخوانی می‌شود.
یکی از الگوهای برتر رویداد ملّی «رشدآوند»، تأسیس مدرسه مسجد محور با الگوی عملی مبتنی بر سند تحول آموزش و پرورش است که به ویژگی تربیتی مسجد بیش از قبل توجه دارد.
استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه از وجوه برجسته مکتب فلسفه در اصفهان پاسخ به تعارضات اجتماعی فرهنگی دوره صفویه است، گفت: کسی مانند ابن‌رشد نتوانست دین و فلسفه و فقه و حکمت را در وجود خودش یکی کند ولی در مکتب اصفهان این واقعیت رخ داد و فلسفه رویکرد جامعی پیدا کرد که با روایات، عرفان و فقه همراه شد.
یکی از ایده‌های برتر رویداد ملّی «رشدآوند»، پایگاه هوشمند و تخصصی سرای اسباب بازی و بازی کودک در مساجد با رویکرد بازی درمانی است که غنی سازی سلامت روان محلی را فراهم می‌کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه شاهد یک نوع بی تحرکی در موضوع جمعیت هستیم اظهار کرد: ۷۰ درصد این قانون بعد از گذشت سه سال از تصویب همچنان بر زمین مانده و هنوز اجرا نشده است.

آخرین مطالب

الگوی «مدل‌سازی مدرسه ایده‌آل در نظام تعلیم و تربیت» از جمله الگوهای برگزیده در رویداد ملّی رشدآوند است و مبنای آن اهمیت بخشی به مساجد به عنوان جایگاه تعلیم و تربیت می‌باشد.
الگوی «مرکز پیوند؛ مشاوره و پشتیبانی تربیتی خانواده-مسجد» از الگوهای برگزیده رویداد ملّی رشدآوند است که طی آن نوجوان از طریق کسب تجربه زیسته و فعالیت‌های فرهنگی که در مدرسه و مسجد انجام می‌دهد، به پاسخ مسئله‌ خود دست پیدا کرده و مسیر توسعه فردی‌اش را از دل آن‌ها استخراج می‌کند.
یکی از ایده‌های برتر رویداد ملّی «رشدآوند»، ایده «هیئت امنای نوجوان مساجد» است که با اجرای آن انتقال عملیات تصمیم گیری و اجرا از پـیـشـکـسوتان بـه نـسـل جـوان در مسـاجد انجام خواهد شد.

پربازدیدترین ها

ادبیات خلاقانه برای نوجوانان؛ چرا و چگونه؟

جمعی از نویسندگان و مربیان کودک و نوجوان در نشست تخصصی «نوجوان نوجوی امروز» توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، اداره کتابخانه، نشر و اطلاع رسانی و اداره آموزش های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، به این پرسش پاسخ دادند که چگونه می‌توان برای نوجوانان ادبیات خلاقانه […]

اوّلین کارگاه تجربه‌نوردی کارآفرینان برتر

با هدف گفت‌وگو و به اشتراک‌گذاری تجربیات در حوزه تهیه و تولید بازی‌های فکری، اوّلین کارگاه تجربه‌نوردی کارآفرینان با حضور احسان رحمانیان، مدیر عامل شرکت کیمیا پدیده طرح اسپادان با نام تجاری نابغه هوشمند، به همت خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، مرکز ملّی نوآوری و خلاقیت اشراق و شرکت علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد. / عکس: فؤاد خورسندی

استفاده از گزاره‌های دینی در روان‌شناسی اسلامی

یک عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار کرد: روان‌شناسی، امروز بیش از هر زمان دیگری به معنویت و مذهب روی آورده و این موضوع آن را به موفق‌ترین علم انسانی برای کمک به انسان‌های آسیب دیده تبدیل کرده است.

نظریه شخصیت توحیدی، خاستگاه اسلامی دارد

یک عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: شخصیت توحیدی دارای سطح مطلوبی از رضایت از زندگی است که در ادبیات دینی آن را حیات طیبه می‌نامیم.

شکل گیری یک روند صعودی در سطوح انتظار مشتریان عامل اصلی ایجاد یک خط روند نزولی در اعتبار سطوح کیفیت

بنیان‌گذار گروه توسعه کسب و کار آیریک با اشاره بر افزایش آگاهی و ارتقاء بلوغ جامعه ناشی از شدت پویایی و تحولات امروز دنیای کسب و کار و تحقق پدیده تجارت الکترونیک، عنوان کرد: امروزه اقدامات و عملکرد هر سازمان که در شرایط حال حاضر دارای اعتبار کیفیت انگیزشی برای […]

سیر تحول دیدگاه‌های مستشرقان درباره پیامبر اسلام(ص)

یک استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم دینی با اشاره به سیر تحول دیدگاه‌های مستشرقان درباره پیامبر اسلام(ص) گفت: تا اواخر قرون وسطی، رویکرد کلی مستشرقان به پیامبر اسلام، خصمانه و همراه با زیر سؤال بردن نبوت ایشان بود؛ اما از قرن ۱۸ در مواردی نبوت ایشان پذیرفته می‌شود، هر چند اتهامات دیگری به پیامبر نسبت می‌دهند.

قرآن نقشه راهی است که باید به آن عمل کنیم

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه باید اقامه قرآن هم داشته باشیم، گفت: اگر قرآن را با ایمان بخوانیم خواهیم فهمید که خدا نقشه راه را آفریده است و ما باید آن را بخوانیم و عمل کنیم.

حقیقت وحی و انواع آن در قرآن کریم

عضو هيأت علمی دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به حقیقت وحی در قرآن کریم گفت: وحی، ارتباط قلبی پیامبر با خداوند، همسو با حقیقت توحید و مصداق هدایت است.

عناوین برتر خبرگزاری

الگوی «مدل‌سازی مدرسه ایده‌آل در نظام تعلیم و تربیت» از جمله الگوهای برگزیده در رویداد ملّی رشدآوند است و مبنای آن اهمیت بخشی به مساجد به عنوان جایگاه تعلیم و تربیت می‌باشد.
الگوی «مرکز پیوند؛ مشاوره و پشتیبانی تربیتی خانواده-مسجد» از الگوهای برگزیده رویداد ملّی رشدآوند است که طی آن نوجوان از طریق کسب تجربه زیسته و فعالیت‌های فرهنگی که در مدرسه و مسجد انجام می‌دهد، به پاسخ مسئله‌ خود دست پیدا کرده و مسیر توسعه فردی‌اش را از دل آن‌ها استخراج می‌کند.
یکی از ایده‌های برتر رویداد ملّی «رشدآوند»، ایده «هیئت امنای نوجوان مساجد» است که با اجرای آن انتقال عملیات تصمیم گیری و اجرا از پـیـشـکـسوتان بـه نـسـل جـوان در مسـاجد انجام خواهد شد.