عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

داستان نویسی بستری مناسب و تأثیرگذار برای انتقال و ترویج مفاهیم دینی

حجت الاسلام و المسلمین سالاری گفت: من معتقدم چنانچه همه موارد حرفه ای در نگارش کتاب رعایت شود، مردم هم اقبال خوبی به کتاب خواهند داشت، کتاب و داستان نویسی امروز به دلیل قدرت نفوذ و تاثیر بهترین بستر برای انتقال مفاهیم دینی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین مظفر سالاری نویسنده رمان «رؤیای نیمه شب»، در مراسم جشن امضای این کتاب که به همت گروه تبلیغی یار مهربان و کتابسرای حکمت و با حمایت ویژه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با حضور روحانیون، مبلغان، اقشار مختلف مردم و علاقه مندان کتاب برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بزرگترین الهامات برای داستان نویسی،  قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه خداوند از رسانه داستان و قصص در قران کریم بهره برده است، گفت: ما به عنوان یک روحانی وظیفه  تبلیغ به هر نحو را داریم  که من روش داستان نویسی را در کنار دیگر عرصه های تبلیغ انتخاب کرده ام.

نویسنده رمان «رؤیای نیمه شب» تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم 12 ویژگی منحصر به فرد را برای داستان معرفی می کند که آیه آخر سوره مبارک یوسف نمونه ای از آن است.

وی افزود: تفاوت عمده داستان با مطالب علمی در این است  که احساس مخاطب را درگیر می کند و قدرت نفوذ دارد؛ شیوه و منش پیامبر(صلی الله علیه و آله) در عرصه تبلیغ نیز بر محور درگیر کردن احساسات افراد و اخلاقیات بوده است و سپس مفاهیم دینی را منتقل می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سالاری با تأکید بر اینکه بر اساس بازخوردهایی که از خواندن کتاب «رؤیای نیمه شب» به من رسیده است، متوجه شده ام کسانی که این رمان را خوانده اند و چه بسا اصلا اهل مطالعه و کتابخوانی نبوده و یا اصلا در وادی دین و مفاهیم دینی سیر نمی کردند، ولی نسبت به این کتاب رغبت نشان داده اند، تصریح کرد: من در کنار همه فعالیت های تبلیغی معمول یک روحانی، شیوه داستان نویسی را برای انتقال مفاهیم دینی انتخاب کرده ام، چرا  که معتقدم که داستان رسانه ای است جهان شمول و در همه قدرت نفوذ دارد. فطرت انسان علاقه  مند به داستان است.

این مؤلف حوزوی با اشاره به رصد دقیق و مطالعه ژرف رهبر معظم انقلاب نسبت به مباحث فرهنگی و خاصه کتاب، یادآور شد: در اولین دیدار خصوصی خود با رهبر معظم انقلاب که به همراه جمعی از بزرگان بودیم، هرگز تصور نمی کردم که ایشان کتاب «رؤیای نیمه شب»  را خوانده و مرا بشناسند.

وی عنوان کرد: امام زمان(عج) امروز محب زیاد دارند ولی شیعه واقعی و سرباز جان برکف ایشان کمیاب است، لذا این کتاب را براساس تشرف یکی از مخلصان آن حضرت نوشتم.

حجت الاسلام و المسلمین سالاری با بیان اینکه اعتقاد دارم مردم با کتاب و کتابخوانی قهر نکرده اند، گفت: من معتقدم چنانچه همه موارد حرفه ای در نگارش کتاب رعایت شود، مردم هم اقبال خوبی به کتاب خواهند داشت؛ کتاب و داستان نویسی امروز به دلیل قدرت نفوذ و تأثیر، بهترین بستر برای انتقال مفاهیم دینی است.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین افرادی که می توانند کتاب های خوب را به مردم معرفی کنند، روحانیون و مبلغان دین هستند؛ ماه مبارک رمضان فرصت تبلیغی بی بدیل ما، نزدیک است. دراین ماه مردم را به سمت کتابخوانی تشویق و کتاب خوب را معرفی کنیم.

در پایان این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سالاری، کتاب تألیفی خود «رؤیای نیمه شب» را برای علاقه مندان و حاضران در جلسه امضا و اهدا کرد.
 


برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.
 

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *