عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

پیکار فرهنگی نیازمند توسعه ابزارهای به روز دینی است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: تشیع بهترین دستگاه فهم دین است چراکه از عقل و قوه تعقل انسان بهره می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از صاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قطبی در اولین سمینار علمی فقه مضاف با موضوع فقه عدالت در سالن اجتماعات اهل‌بیت علیهم السلام اصفهان اظهار کرد: جامعه روزبه‌روز یا به تعبیری دیگر لحظه‌به‌لحظه در حال تغییر است و عقیده‌های مختلفی بالای سر انسان قرارگرفته است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه اتفاقات، تحولات و اقتضائات در این عصر در حال حرکت است، گفت: تعلل در چنین زمانه‌ای علاوه بر غافلگیر شدن، ممکن هست میدان فعالیت علمی، فرهنگی و تبلیغاتی را نیز از دست دهیم.

وی تأکید کرد: مدیریت و هدایت جامعه در عصر ما با توجه به فناوری‌ها، ابزار نو و رسانه‌هایی که امروز متداول هست و تقریباً اکثر ابعاد زندگی بشر را در برگرفته است اقتضائات خاص خود را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام قطبی با بیان اینکه به‌نوعی ما وارد یک زیست دومی شده‌ایم، تصریح کرد: ما باید نسبت به این محیط شناخت دقیق‌تر و عمیق‌تری به‌ویژه از جهت دین‌داری و فرهنگ در جامعه داشته باشیم تا بتوانیم با مسائل جامعه مواجه شویم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به مسائل انحرافی فرقه سازی، اظهار کرد: چنین انحرافاتی در شکل‌های مختلف از وهابیت و درواقع تندروی‌های وهابی گرفته تا فرقه‌های کوچک‌تری که گاهی در پیرامون ما در کشورهای اطراف ایران به وجود می‌آیند به دنبال به انحراف کشاندن جوامع هستند.

وی با بیان اینکه عدم توانایی در ایجاد فهم درست از دین منجر به شیوع چنین فرق انحرافی در جوامع می‌شود، گفت: چنین مسائلی جامعه را به خود مشغول و عرصه دین‌داری مردم را دچار آسیب و انحطاط می‌کند.

حجت‌الاسلام قطبی با اظهار اینکه اگر کسی با یک روش منحرف یا یک روش ناقص به سراغ قران برود قطعاً برداشت ناقص یا برداشت خلاف واقع خواهد داشت، اظهار کرد: چنین برداشت‌ها و باور غلط می‌تواند در یک جامعه افرادی را به سمت انحراف بکشاند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: فقه شیعه بهترین دستگاه فهم دین است چراکه از عقل و قوه تعقل انسان‌ساز بهره می‌گیرد.

برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.

 

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *