عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

نقاشی، هنر بینا متنی است که با قوه بینایی خوانش می شود

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان گفت: اگر هنرمند نقاش با روح انسانی و انسانیت در تولید آثار خود با مخاطب سخن بگوید اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ندای اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی صبح امروز در آیین گشایش اولین جشنواره نقاشی با موضوع «صداقت و راستی» در هتل سپاهان اصفهان اظهار کرد: تصویرگری و صورت پردازی در ادوار مختلف تمدن بشری جایگاه ویژه ای داشته است.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان گفت: در برخی از مکاتب و ادیان به هنر بیشتر پرداخته‌اند اما هنر از عصر حجر تا امروز با ابزارهای پیشرفته مورد توجه است.
 
وی ماندگاری آثار هنری گذشته را به دلیل استفاده از ابزار طبیعی عنوان کرد و افزود: در دوران مختلف با فراز و فرود به نقاشی پرداخته شده است.
 
حجت‌الاسلام قطبی با بیان اینکه نقاشی ترکیبی از تکنیک است، گفت: هنرمند قبل از ترسیم نقاشی خود در قوه تخیّل آن را متصور شده و بعد پیاده‌سازی می‌کند.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان نظم‌بخشی و انتظام بخشی را قوه دوم نقاش بیان کرد و گفت: اگر نظم‌بخشی در کار هنرمند نباشد اثر به‌صورت نامتوازن خروجی پیدا می‌کند.
 
وی ادامه داد: حس زیباشناسی قوه ی سومی است که در خلق اثری ماندگار، تأثیرگذار و مؤثر است که نقاش آنچه در ذهن پرورش داده و نظم بخشیده با حس زیباشناختی بر روی کاغذ پیاده‌سازی می‌کند.
 
حجت‌الاسلام قطبی با اشاره به وضعیت جامعه امروز جامعه، گفت: اگر هنرمند روح انسانی و انسانیت را در توانمندی‌های بالای خود وارد کند دستاورد ما بیشتر خواهد بود و اثرگذاری آثار بیشتر خواهد شد.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان با بیان اینکه خداوند در قرآن حدود ۵۰ مرتبه با صداقت با انسان محاجه می‌کند، اظهار کرد: خواستاریم روح انسانیت را با ادغام در قوای تخیل، هندسی بخشی و زیباشناسی در نقاشی‌های خود وارد کنید.
 
وی نقاشی را یک زبان بینا متنی عنوان کرد و گفت: ابزار خوانش این هنر چشم است، نقاش با ابزار و رسانه‌ای با انسان ارتباط می‌گیرد که چشم او را در یک فضای حسی و عاطفی درگیر می‌کند.
 
حجت‌الاسلام قطبی با بیان اینکه در گذشته نقاشی تنها در صنعت چاپ قدرت بازنمایی داشت،‌ اظهار کرد: اما امروزه با فضای دیجیتال و محیط سایبر قدرت تکثیر پذیری بسیار بالایی برای نقاشی به وجود آورده است.
 
وی در پایان افزود: ابزارهای نوین از قبیل ویدئومپینگ در آینده حسّ بصری جامعه را بر پایه نقاشی تغییر خواهد داد.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *