عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

نقش صداقت بر بوم نقاشی

جشنوارۀ نقاشی صداقت و راستی، ۷ دی ماه از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری ایمنا، مجید شجاعی رئیس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: میز اخلاق یکی از میزهای تخصصی دفتر تبلیغات حوزه علمیۀ قم است که با نظر سنجی از نخبگان به این نتیجه رسیده که یکی از معضلات اخلاقی جامعه رواج دروغ و دورویی در سطوح مختلف است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: بر همین اساس در میز اخلاق دفتر تبلیغات اصفهان، فعالیت هایی برای ترویج راستی تعریف شده که یکی از اهداف آن دخیل کردن هنرمندان و زبان هنر در این زمینه است.
 
شجاعی افزود: میز اخلاق در بررسی های خود به این نتیجه رسیده که بیان مستقیم مباحث اخلاقی نتیجه بخشی چندانی ندارد و باید از داستان کوتاه، کمیک استریپ و دیگر هنرها برای ترویج این اخلاقیات استفاده کرد. در نتیجه پروژه های کوتاهی با این هدف برنامه ریزی شده که یکی از آن ها جشنوارۀ نقاشی صداقت و راستی است.
 
وی یادآور شد: حدود یک ماه است که فراخوان این جشنواره منتشر شده و تا کنون نزدیک به ۲۰۰ نفر با گروه های سنی مختلف برای حضور در آن ثبت نام کرده اند و مهلت پایان ثبت نام نیز تا چهارم دی ماه است.
 
مسئول برگزاری جشنوارۀ صداقت و راستی با اشاره به گروه سنی ثبت نام کنندگان گفت: از کودکی ۷ ساله تا خانمی ۷۰ ساله در بین افراد ثبت نام کننده حضور دارند و یکی از شرکت کنندگان نیز فردی نابیناست که تا کنون چند گالری در ایران و کشورهای خارجی برگزار کرده است.
 
وی ادامه داد: این جشنواره در قالب کارگاه برگزار می شود، به این معنی که از بین افراد، حدود ۵۰ تا ۷۰ نفر با توجه به رزومه انتخاب می شوند و طی یک روز در شرایطی برابر و با ابزاری یکسان، هنر خود را با موضوع صداقت و راستی روی صفحه می آورند و سه داور نیز آثار را بررسی کرده و همان روز برگزیدگان را معرفی می کنند و جوایزی نیز به آن ها اهدا می شود.
 
رئیس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تأکید کرد: جشنوارۀ نقاشی صداقت و راستی، پنج شنبه هفتم دی ماه در اصفهان برگزار می شود.

 

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *