عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

اصفهان پیشگام طرح کشوری روحانی امدادگر است

جانشین مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: امروز استان اصفهان در طرح طلبه امدادگر جمعیت هلال احمر کشور پیشگام، الگو و مطرح است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین احمد فعال در همایش روحانی امدادگر استان اصفهان اظهار داشت: در هلال احمر جهانی اصل بر بی‌طرفی است اما تعریف هلال احمر از نظر امدادگر روحانی متفاوت است و تنها در کمک رسانی به مردم بی‌طرف عمل می‌کنیم.
 
وی افزود: امروزه استان اصفهان در طرح طلبه امدادگر جمعیت هلال احمر کشور پیشگام، الگو و مطرح است.
 
جانشین مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: هدف از حضور صنف روحانیون و طلاب در مباحث امداد و نجات در پایگاه‌های هلال احمر چندین جنبه دارد که از جمله آن  می‌توان به فعالیت امدادی با حضور در صحنه حوادث و کمک روحی به فرد حادثه دیده اشاره کرد.
 
وی نیاز امدادگران هلال احمر به حضور روحانی در پایگاه‌ها را از دیگر جنبه‌های این عمل خواند و تأکید کرد: خود امدادگر با دیدن حوادث دردناک جاده‌ای، قطار یا هوائی ممکن است از نظر روحی دچار مشکل شود و یا در حساس‌ترین موقعیت‌ها در کنار خانواده‌اش نباشد.
 
حجت السلام فعال اضافه کرد: تنها کسی که در این موقعیت می‌تواند به امدادگر کمک کند و به او روحیه ببخشد حضور یک طلبه است که از جنس خود امدادگران و در کنار آن‌هاست.
 
وی در ادامه سخنان خویش به آمار امدادگران روحانی اشاره کرد و اذعان داشت: در دوره اول امدادگران روحانی که در سال 93 به صورت آزمایشی برگزار شد 40 نفر ثبت نام کردند، در دوره دوم 140 نفر و سوم 360 نفر ثبت‌نامی داشتیم.
 
جانشین مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان درباره فعالیت‌های امدادگران روحانی بیان کرد: امدادگران روحانی در 4 نوبت در 4 مدرسه حضور پیدا کردند، همچنین در اردوهای هلال احمر، مانورها، مناطق حادثه دیده، تیم‌های اعزامی به مناطق دور افتاده نیز حضور مؤثر داشتند.
 
وی اضافه کرد: از سال 93 تاکنون در اعزام‌های جاده ای شرکت کرده و حدود 3 سال است که با کمک هلال احمر کار مشترک امداد و تبلیغ در کنار هم انجام می شود.
 
حجت السلام فعال درخصوص طرح خادم توضیح داد: طرح خانواده آماده در مخاطرات برای آموزش همه اقشار مردم طراحی شده تا خانواده‌ها بتوانند در شرایط بحرانی تا آمدن امدادگران، حضور فعال و اثربخش برای خود، خانواده و جامعه داشته باشند.
 
وی در ادامه گفت: به دلیل حضور مردم و روحانی در مسجد و وجود اعتماد به طلاب بحث آموزش توسط روحانی امدادگر سریع‌تر و راحت‌تر منتقل می‌شود.
 
جانشین مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان آمار کشته‌های کشور در بلایای طبیعی و غیرطبیعی را بسیار بالا دانست و خبر داد: آمار بالای مجروحین و کشته‌ها در ایران به دلیل عدم آموزش مردم است و امید داریم با همکاری هلال احمر و دفتر تبلیغات و حضور مردم در جهت ارتقای آگاهی آنان تلاش بیشتری انجام دهیم.
 

برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *