عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

حوزه انقلابی باید در مقابل توطئه مغالطه بین آرمان های انقلاب و نظم جهانی، ایستادگی کند + تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین صافی اصفهانی با اشاره به توطئه توطئه مغالطه بین آرمان های انقلاب و نظم جهانی، گفت: لازم است تا طلاب با ارتقای بینش سیاسی خود اهداف دشمنان برای القای تضاد میان آرمان استکبار ستیزی انقلاب اسلامی و ارتباطات و نظم جهانی را ناکام بگذارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی اصفهانی، رییس مؤسسه موزش عالی حوزوی بانو مجتهده امین، صبح امروز در جلسه افتتاحیه طلاب خواهر سطح 3  اصفهان، با اشاره به دیدار اخیر طلاب تهران با رهبر معظم انقلاب، گفت: برخورداری طلاب از یک نصاب علمی بسیار مهم است و رهبر انقلاب برای نخستین بار این مطلب را به این صراحت بیان کردند و فرمودند کسی که نصاب علمی بالایی ندارد نمی تواند در جریان انقلاب و نظام اسلامی مؤثر و پیشرو باشد.
 
رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی بانو مجتهده امین نقش تقوا در زندگی طلاب را بسیار با ارزش دانست و افزود: حوزه های علمیه خواهران به منظور پرورش همزمان تقوا و نصاب علمی لازم در خواهران طلبه به وجود آمده است، اثر وضعی گناهان بسیار خطرناک است و بسیاری از توفیقات را از ما  سلب می کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین صافی اصفهانی بیان داشت: رهبر انقلاب  در دیدار اخیر برای اولین بار فرمودند که خود طلاب در تحول حوزه های علمیه  به ایفای نقش پردازند و فرمان آتش به اختیار در عرصه تحول در حوزه ها را برای طلاب  صادر فرمودند.
 
وی اظهار داشت: همین طلاب هستند که باید در آینده زمام حوزه های علمیه را در دست بگیرند و اگر از همین حالا در جهت تحقق منویات و دغدغه های رهبر انقلاب اقدام نکنند در آینده هم شاید نتوانند در این عرصه کار جدی انجام دهند و لازم است تا طلاب جوان ما هم در این زمینه دغدغه جدی داشته باشند.
 
رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین ابراز داشت: رهبر انقلاب فرمودند علیرغم تشکیل نظام اسلامی، هنوز ما با استقرار کامل دولت اسلامی و مدیریت دولتی کاملا اسلامی، فاصله داریم و طلاب حوزه های علمیه در این خصوص وظیفه خطیری را بر عهده دارند تا این مطالبه را در عرصه های فکری و فرهنگی تحقق بخشند و شالوده تشکیلات مدیریتی اسلامی در کشور را طراحی و ترسیم نمایند.
 
حجت الاسلام و المسلمین صافی اصفهانی گفت: تأکید مجدد رهبر انقلاب بر حوزه انقلابی بسیار مهم است، برخی روشنفکران در صدد این هستند تا بگویند جمع میان انقلاب اسلامی و روابط بین الملل و اقتصاد جهانی و غیره  در دنیای امروز امکان پذیر نیست و این دو را در تضاد با یکدیگر می دانند، ما معتقدیم چنین تضادی وجود ندارد و انقلاب اسلامی در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد و این نیز باز به ایفای نقش جدی طلاب نیاز دارد.
 
وی تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه باید تفکر سیاسی و بصیرت خود را بالا ببرند تا بتوانند در مقابل توطئه های دشمنان برای فاصله انداختن میان انقلاب اسلامی و جامعه ایرانی بایستند، ارتقای بینش سیاسی طلاب از ضروریات امروز حوزه های علمیه است.
 
رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین با اشاره به لزوم تخصصی شدن دروس در میان طلاب، افزود: امروز حوزه های علمیه خوهران با شتاب زیادی در حال پیشرفت در حوزه های مختلف است، دیگر آن زمان گذشته است که طلاب یک سری دروس عمومی حوزه ها را می دانستند، امروز نیاز است تا افزون بر طی دروس عمومی هر طلبه بتواند به صورت تخصصی در یک رشته مورد نیاز جامعه وارد شود.
 
 
حجت الاسلام و المسلمین صافی اصفهانی  با اشاره به 215  طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل در مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین اظهار داشت: تا کنون 215 نفر فارغ التحصیل و در حال تحصیل در مؤسسه عالی حوزوی بانو مجتهده امین در رشته های سطح سه فقه و اصول، کلام ، مهدویت، امامت، مطالعات اسلامی و سطح چهار فقه خانواده وجود داشته اند که در سال تحصیلی جدید نیز بیش از پنجاه نفر جدید الورود در دوره های تحصیلات تکمیلی حوزوی و دانشگاهی به این ظرفیت افزوده می گردد. علاوه بر رشته های تخصصی حوزوی، دو رشته ارشد نهج البلاغه و ارشد تفسیر اثری نیز در تعامل با دانشگاه علوم حدیث قم تحت اشراف آیت الله ری شهری و دو رشته ارشد فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ارشد فلسفه و کلام اسلامی نیز در تعامل با دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام قم  نیز در مؤسسه مجتهده امین دایر گشته است و ان شاء الله از سال آینده بتوانیم رشته کارشناسی مطالعات اسلامی به زبان عربی و انگلیسی را در تعامل با دانشگاه باقرالعلوم(ع) برای حوزویان و مبلغان خواهر زباندان دایر نماییم.
 
وی بیان داشت: امروز چند مرکز تخصصی در حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان وجود دارند که لازم است تا ارتباط و همکاری نزدیکی میان این مدارس ایجاد شود، در دنیای امروز کار گروهی بهتر جواب می دهد وامیدواریم تا بتوانیم همچون این جلسه افتتاحیه سال تحصیلی که به صورت مشترک برگزار می شود، این اتحاد و هماهنگی و فعالیت های اشتراکی را در عرصه های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی بیشتر از گذشته در میان مراکز تخصصی طلاب خواهر استان، شاهد باشیم.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *