وی افزود: خوشبختانه فعالان این عرصه ذوق و سلیقه خوبی دارند، البته از واقعیت نباید فرار کرد، واقعیت این است که در دنیا ظرفیتهایی ایجاد شده که ما در استفاده از آن کند هستیم.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: چه کسی تصور میکرد موبایل که تا چند سال پیش فقط در فضاهای نظامی مورد استفاده بود امروز اینچنین در جهان گسترش یافته باشد.
وی ادامه داد: براساس آمار در یک روز فقط 8.8 میلیارد بار فیلم دیده میشود، در این زمینه رقمها بسیار بالا و عجیب است که آمارهای استفاده از فضای مجازی به همین سرعت در حال جلو رفتن است.
حجتالاسلام و المسلمین واعظی گفت: ایران جزء کشورهایی است که بین 40-50 درصد از اینترنت استفاده میکنند اما این آمار خیلی زود بالا خواهد رفت، ذائقهها نیز به همین ترتیب تغییر میکند و فرهنگها عوض میشود.
وی با بیان اینکه در انجام فعالیتهای نوین تبلیغی باید مخاطب را شناخت، تصریح کرد: عنصر اثربخشی بسیار مهم است و نباید به این فعالیتها دلخوش بود، باید فکرهای بلند داشت تا ابتکارات خوبی در این زمینه انجام شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: خلاقیت برای جذب مخاطب و اثربخش بودن بسیار مهم است، ما معتقدیم اگر به خدا توکل کنیم، نیت نیز صحیح باشد و ثبات قدم نیز وجود داشته باشد موفق خواهیم بود.
وی گفت: در بازنگری ساختار دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم پیشنهاد کردیم که اداره تبلیغ نوین ایجاد شود، البته منکر تاثیر تبلیغات سنتی نیستیم، حضور روحانی و تبلیغات چهره به چهره اثر خاص خود را دارد اما باید متوجه بود که این حضور باید مقدمه ارتباط گیریهای بعدی از طریق فضای مجازی و تکنولوژیهای نوین باشد.
حجتالاسلام و المسلمین واعظی با اشاره به تدوین سند جامعه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید برای بروز خلاقیتها در زمینه فعالیتهای تبلیغی تلاش کنیم، نباید به سبک و سیاقی که تا کنون با آن کار کردهایم دل ببندیم، به محض تغییر شرایط باید ما نیز خلاقیت به خرج داده و مبتکر شویم.