عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

نحوه کار و تفاوت های گروه های تبلیغی سنتی و نوین/ گروه های نوین محصول محور هستند

شجاعی گروه های نوین تبلیغی را متشکل از اعضای با تخصص یکسان و محصول محور دانست و گفت: این محصولات در جامعه منتشر خواهد شد، اما گروه های سنتی شامل اعضا با تخصص های مختلف هستند که در مناطق تبلیغی هدف حضور می یابند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری رسا، مجید شجاعی، رییس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، درباره نحوه تبلیغ و کار فرهنگی در گروه های سنتی و نوین دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: تبلیغ سنتی چهره به چهره در قالب منبر و سایر موارد از دیرباز وجود داشته و علمای اسلام و طلاب هنوز هم در این زمینه فعالیت های چشمگیری دارند و دفتر تبلیغات هم در ایام مختلف سال مبلغان سنتی را به نقاط مختلف کشور اعزام می کند.

وی ادامه داد: اما در شرایط فعلی جهان و با توجه به پیشرفت رسانه های نوین و نفوذ ابزار جدید تبلیغی در جوامع مختلف لازم است تا ما هم ‏از این ابزار جدید به عنوان یک فرصت برای تبلیغ دینی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان حداکثر استفاده را ببریم، به همین ‏منظور دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان چند سالی است که در این زمینه به صورت جدی وارد شده و از مبلغان نوین حمایت می ‏کند.‏

رییس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: یکی از ضعف هایی که در امر تبلیغ در هر دو نوع سنتی و نوین مشاهده می شد عدم توان کافی مبلغان برای پاسخگویی به ‏همه نیازهای مردم جامعه هدف بود، طبیعی است که هر فردی توانایی های مخصوص به خود و در عین حال محدودی دارد و ‏همه توانایی ها در یک شخص جمع نخواهد شد، به همین منظور دفتر تبلیغات چند سالی است که برای ایجاد گروه های تبلیغ ‏سنتی و نوین برنامه ریزی کرده است.‏

شجاعی با بیان اینکه گروه های تبلیغ نوین ما به تازگی به صورت رسمی شروع به کار کرده اند و امکاناتی هم برای آنان در نظر گرفته ‏شده است، ‏تصریح کرد: البته گروه های نوین و سنتی ما تفاوت هایی در ساختار و نحوه عمل خود دارند، گروه های تبلیغی سنتی متشکل از افراد با ‏توانایی های مختلف مانند فقه، کلام، روانشناسی، مشاور خانواده و سایر موارد مشابه است که افراد این گروه ها به صورت ‏جمعی در یک منطقه هدف حضور پیدا می کنند و با کمک یکدیگر به امر تبلیغ مشغول می شوند.‏

وی اظهار داشت: تفاوت گرو های تبلیغی نوین با سنتی در این است که اعضای گروه های نوین تبلیغی باید همگی دارای یک تخصص باشند و در یک زمینه خاص فعالیت کنند، در واقع همه اعضای این گروه ها در یک حوزه با یکدیگر همکاری می کنند اما قرار نیست تا این اعضا در یک منطقه هدف تبلیغی مشخصی حضور پیدا کنند، در واقع گرو های نوین محصول محور هستند و محصولات خود را به جامعه عرضه می کنند، افراد این گروه ها محصولات با موضوعات دینی و اخلاقی نظیر فیلم، انیمیشن و داستان کوتاه تولید می کنند و بعضاً مکان کار خاصی هم ندارند.

رییس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ابراز داشت: در سال گذشته گروه شعر ما یک کتاب شعر چاپ کرده اند، گروه فیلم ما هم یک مستند درباره وهابیت تولیده کرده است، همچنین چند مستند ‏درباره قرآن از سوی گروه های هنری نوین ما تولید شده که یکی از آن ها مستند«قرآن در سیره شهدا» است، در زمینه ‏انیمیشن هم محصولات خوبی داشته ایم و در زمینه داستان کوتاه هم نمونه های شایسته ای وجود دارد.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *