عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

فرمانداران و شهرداران تمدن ساز برگزینید

محمد قطبی
جهت گیری و سبکِ مدیریتِ شهرداران و فرمانداران در توسعه و عمران و شکل گیری رگه های تمدنی در یک شهر و شهرستان تاثیر به سزایی دارد.

مدیری که در تصمیم گیری های خود دچارتردید و ترس باشد و نتواند توسعه و توان شهر و شهرستان را متناسب با اقتضائات محیطی و شرایط اقلیمی و همچنین براساس ضرورت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شکل دهد و هدایت نماید، بدون تردید مدیری مناسب برای شهر و شهرستان نخواهدبود.

اکنون که شورای های اسلامی در آستانه انتخاب شهرداران قرار گرفتند و هم چنین موج جدید انتخاب و انتصاب فرمانداران و بخشداران در راه است.

توصیه می شود پیش از جناحی بودن و قبل از اطاعت پذیربودنِ افراد، به نگرش ها و قابلیت های اندیشه ای، دانشی و مهارتی آنها توجه ویژه صورت پذیرد و افرادی انتخاب شوند که لیاقتِ اداره شهرها و شهرستان های استان که هرکدام از دیگری برتری و تمایز دارد را داشته باشند.

بخشداری که از بازگشت و مهاجرت معکوس شهرنشینان به روستاها بترسد و از توسعه یافتگی مناطق بهراسد هرگز برای این مملکت آورده ای نخواهد داشت.

بخشدار و فرمانداری که توسعه و آبادانی را صِرفا براساس سلائق و معامله با جریان های سیاسی دنبال کند لیاقت مدیریت برای این مردم نجیب و با شخصیت را ندارد.

شهرداری که شهر را فقط کالبد و ساختمان ببیند و از مناسبات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی سردر نیاورد و به آنها توجه نکند برای کار در معدن و بیابان مناسب است نه مدیریت شهری.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *