وی در مورد مؤلفه تأثیرگذار بر آموزش بیان داشت: در منظومه آموزش مؤلفه های مختلفی دخیل است، نقش مولفه های سخت افزاری بسیار مهم است اما مؤلفه های انسانی در این مورد اهمیت بسیار دارند، معلمان حلقه اصلی و استوانه و خیمه نظام آموزشی هستند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: استاد خوب ضعف های نظام آموزشی و کمبود ابزار را می تواند جبران کند، به عنوان ستون اصلی خیمه نظام آموزشی نقش اصلی را معلم و استاد بازی می کند. وقتی تعدادی طلبه خالص که برای فراگیری آمده اند در اختیار ما قرار می گیرد با تمام توان به میدان بیاییم تا این طلبه بتواند آنچه می خواهد فرابگیرد تا به اهداف خود برسد .
وی تأکید کرد: کمک کنیم تا طلبه به آنچه در ذهن دارد و هدف اوست برسد. استاد و معلم نقش انبیا را دارند. استاد اگر بتواند در فرایند آموزش خود از برترین شیوه با نظام فکری خلاقانه وارد شود تأثیر کار او افزایش می یابد. اگر استاد ضعیف عمل کند تا 7 برابر کیفیت آموزش کاهش میابد.
وی دفتر تبلیغات را نماد روشن فکری حوزه دانست و گفت: دفتر تبلیغات پیشتاز مسئله محوری، پیدا کردن راه کارهای حل مسئله است و سعی دارد به عنوان یک نظام بهتر آموزشی مطرح باشد. به لحاظ جایگاه اساسی استاد انتظار بر این است که اساتید تلاش کنند در میدان خلاق و فعال باشند.
حجت الاسلام قطبی ادامه داد: تفکر خلاق به معنی توانایی پیدا کردن راهحلهای پیرامون توسط دانشجو است. با تفکر انتقادی قابلیتی به دانشجو داده می شود که راه های پیدا شده را بررسی کرده و راه مناسب را انتخاب کند. طلبه ای که مخاطب ما است باید در فرایند آموزش در طی تدریس و کارهای عملی و نحوه برخورد و سیره استاد تفکر خلاق و انتقادی پیدا می کند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید از آنچه هستیم یک قدم جلوتر رویم اذعان داشت: برای آنکه جلوتر برویم، بهترین راه میدان دادن به دانشجو است. دانشجو را به عنوان فرد خلاق و نوآور بشناسیم. فردی که فرایند حل مسئله را یاد بگیرد مدیر خوبی خواهد بود. تلاش بر این است که از اساتید خلاق تجلیل کنیم.
وی تأکید کرد: محیط کوچک دور خودمان را نبینیم. تعاملات جهان امروز با امکانات ساده هوشمند امکان پذیر شده است. برخی کارشناسان عقیده دارند فضای مجازی ما را در سلولهای انفرادی محصور کرده است. ترویج معارف دینی نیاز به درک و منطق و توان زیادی دارد.
حجت الاسلام محمد قطبی تأکید کرد: اگر ما قدر اساتید را نمی دانیم از نادانی ماست. استاد می تواند در ذهن شاگرد تأثیر ژرفی بگذارد. امروز فلسفه باید پاسخ ارتباط دین و تکنولوژی را بدهد . هر یک از دانشجویان می توانند یک فرد تأثیرگذار و شخصیتی جهانی شوند. اگر بتوانیم دامنه دانش شاگرد خود را افزایش دهیم این تأثیر در جهان می ماند.
برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.