عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

تکفیری ها و منافقین عقل و انسانیت را ذبح کرده اند

دشمنان همیشه در آرزوی روزی بوده اند که اندیشوران مسلمان دستشان از تفکر و عرفان اسلامی تهی گردد تا به راحتی بتوانند با ظواهر دینی و جعلیات و موهومات شیطانی بر اذهان آنان و به ویژه بر افکار جوانان مسلمان ساده دل تسلط یابند

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی با اشاره به  جایگاه معارف ناب قرآن و حدیث در شکل دهی معرفت دینی، اظهار کرد: برخی تلاش دارند، مکتب معارفی تفکیک را بر مکاتب عقلی و شهودی چیره سازند، اما نباید از نظر دور داشت که این روزها برخی با طرح افراطی عقل ستیزی و عرفان گریزی و لعن و تکفیر  فیلسوفان و عارفان مسلمان و ابراز تنفر و انزجار از هر آنچه بوی تعقل یا شهود دهد، جریانی نوظهور از تفکیکیان تکفیری را به وجود آوردند.

رئیس موسسه علامه مجلسی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: شاید این افراد بی آنکه خود متوجه باشند در این روزگار شبهه ها و تردیدها و فرقه های انحرافی و عرفان های نوظهور، آب به هاون دشمنان قسم خورده می ریزند و تیشه به ریشه تعقل و اندیشه ورزی می زنند و میراث گران سنگ عارفان و فیلسوفان مسلمان در تبیین اندیشه دینی با روش های تعقلی و شهودی مورد پذیرش نوع انسانی را، بی بها و کم ارزش جلوه می دهند.

 وی با بیان اینکه این دقیقا همان خواست دیرینه دشمنان اسلام و تشیع است که همواره از تیغ بران تفکر و عرفان اسلامی ضربه خورده اند، گفت: دشمنان همیشه در آرزوی روزی بوده اند که اندیشوران مسلمان دستشان از این سلاح تهی گردد تا به راحتی بتوانند با ظواهر دینی و جعلیات و موهومات شیطانی بر اذهان آنان و به ویژه بر افکار جوانان مسلمان ساده دل تسلط یابند .

حجت الاسلام و المسلمین صافی خاطرنشان کرد: دشمنان در این تفکرند که با امت شیعه آن کنند که در سالهای نه چندان دور یعنی در قرن ۱۱و ۱۲،  اخباری ها کردند و بیش از دویست سال موجب تحجر و افت اندیشه و تعطیلی تعقل مسلمانان و عقب افتادگی آنان در همه عرصه ها شدند و شرایط آن شد که جاهلیت غرب و قرون وسطی که روزی در اوج توحش و بربریت می زیست بر مسلمانان در تفکر و صنعت و تکنولوژی پیشی گرفت و  در پرتو تعقل محوری و اندیشه ورزی، آقایی و سیادت دنیا را به کف آورد.

وی ابراز کرد: اگر جریان های تکفیری، این روزها کارهایی می کنند که از هیچ عقل سلیمی انتظار نمی رود و با کمربندهای انفجاری، خود و دهها انسان بیگناه را قطعه قطعه می کنند،تا ناهار آن روز را در بهشت با پیامبر صرف کنند، چیزی نیست جز نتیجه القاءات سلفی ها  که سالیان سال در مدارس و محافل خود، پیروانشان را از إعمال و بکار گرفتن هر آنچه بویی از عقل و خرد و ذوق و عاطفه بدهد تهی کرده اند .

رئیس مؤسسه علامه مجلسی(ره) دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اذعان کرد: به تکفیری ها یاد داده اند که فقط به ظواهر معارف باید بسنده کرد و هرگز نباید در اطراف آموزه های روایی و معارف نگاشته شده در کتب قدماء، به تحلیل و راستی آزمایی و انطباق دادن آن ها با مقتضیات زمان و مکان پرداخت.

وی تأکید کرد: امروز بیم آن می رود که سطح عامیانه جریان تفکیک نیز با جوانان شیعه آن کند که مکتب تفکیکی حنبلی با جوانان سنی کرد، پس باید هوشیار بود و تا دیر نشده و کار از دست همه و حتی از دست عالمان و فرزانگان مکتب تفکیک، بیرون نرفته، زنگ خطر توسعه  سطح عامیانه مکتب تفکیک را به صدا در آورد و چاره اندیشی نمود.

حجت الاسلام و المسلمین صافی افزود: نمونه دیگری که می توان در این راستا مورد تمثیل قرار داد، جریان انحرافی منافقین در حیات سیاسی جمهوری اسلامی است و  به جنایاتی در ایران و دنیا دست زده اند و همچنان می زنند که موجب شرم و خجلت انسان و انسانیت و ایران و ایرانیت شده است. لذا به هوش باشیم که هیچ چیزی خطرناکتر از اندیشه های انحرافی و ناصواب نیست.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *