عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

بازی نقطه تلاقی خلاقیت و آموزش است + تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین قطبی در آیین افتتاحیه مرکز تخصصی بازی و خلاقیت اصفهان بیان کرد: یکی از خلاقانه ترین الگوها و روش های آموزش و یاددهی، بازی های فکری و فیزیکال است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به وجوه تمایز بین بازیهای فیزیکال و هوازی با بازی های فکری و آپارتمانی گفت: به مقتضای شرایط امروز می بایست بیش از پیش به تقویت و توسعه بازی های فیزیکال و پرتحرک بپردازیم تا نسل نوخاسته کودک و نوجوان از آسیب خانگی و انفرادی شدن الگوهای فراغتی جدا شده و به دامان محیط های اجتماعی بازگردد.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی افزود: به طور مثال خاله بازی یکی از الگوهای تفریح کودکان است که دارای ویژگی های آموزشی فراوانی است از جمله ایفای نقش، تعامل دو سویه، خلاقیت در سناریوی بازی و آزاد بودن دیالوگ ها، بازی در فضای دوستانه و در منطق خانوادگی، تمرین ارتباطات خانوادگی و اجتماعی، تقویت هوش و هیجان کودک، به کارگیری ابزار و وسایل ساده زندگی در بازی و ویژگی های دیگری که این بازی از آن ها برخوردار است.

وی تأکید کرد: با توجه به ارزش و تأثیرگذاری بازی های بومی و محلی از شهرداری اصفهان خواستاریم، نسبت به تقویت و توسعه میدان ها و فضاهای بازی های بومی و محلی در بوستان های، پارک ها و محلات اصفهان تدبیر و اقدام جدی تری داشته باشند.

لازم به ذکر است خانه بازی و خلاقیت اصفهان به همت شهرداری اصفهان تأسیس و در قالب برنامه های آموزشی، تعامل، تفریحی و فراغتی زمینه رشد و خلاقیت کودکان را در حوزه بازی های آپارتمانی و فکری و حرکتی به وجود آورده است.

 

برای مشاهده همه تصاویر در خبرگزاری ایمنا اینجا کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *