عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

دین سکولار نمی تواند موجبات پیشرفت کشور را فراهم کند

حجت الاسلام و المسلمین مریجی گفت: دین برای همه امور زندگی برنامه دارد، پس دینی که به زمان یا مکان خاصی اختصاص داده شود، نمی تواند موجب پیشرفت شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر شمس الله مریجی در نشستی که شب گذشته با عنوان تجلیل از دانش آموختگان مؤسسه علمی پژوهشی علامه مجلسی(ویژه برادران) و مؤسسه بانو مجتهده امین(ویژه خواهران) در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، گفت: هر چیزی با هنر ممزوج شود، ماندگار خواهد شد.

وی در ابتدا با عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب(سلام الله علیها) و ایام الله دهه فجر افزود: انشاء الله خداوند توفیق بدهد تا بتوانیم در تحکیم و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته باشیم.

دین سکولار نمی تواند موجب پیشرفت کشور شود
حجت الاسلام و المسلمین مریجی با بیان روایتی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) که می فرمایند، دین اسلام نباید همچون قدحی که در آخر بارِ شتر بسته می شود، آخر امور مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: روایتی کوتاه ولی بسیار پُر معنا و پُر مغز از جانب پیامبر(ص) به ما رسیده است.

رییس دانشگاه باقر العلوم(علیه السلام) توضیح داد: در گذشته وقتی مردم همراه با کاروان سفر می کردند در منزلهای متعددی مستقر می شدند و بار و بنه خود را پهن کرده و سپس جمع می کردند و در هنگام جمع کردن آخرین شیء قدح و کاسه ای بود که به سبب کم ارزشی جمع آوری می شد، سپس این کاسه ها در پایان بارِ شتر بسته می شد و به یکدیگر برخورد می کرد و مردم از صدای برخورد این کاسه ها متوجه آمدن یک کاروان یا قافله می شدند.

وی توضیح داد: پیامبر(صلی الله علیه و آله) با تشبیهی که در روایت فوق الذکر به کار بردند می خواهند به ما بگویند دین برای همه امور بشر برنامه دارد به همین سبب باید در همه امور دین محورانه عمل کنید.

حجت الاسلام و المسلمین مریجی ابراز کرد: متأسفانه بسیاری از امور افراد متدین امروزی دین محورانه نیست، دین سکولار یعنی دینی که مربوط به زمان یا مکان خاصی باشد گره گشا نخواهد بود و مسلماً نمی تواند موجبات پیشرفت یک جامعه را فراهم کند.

رییس دانشگاه باقر العلوم(علیه السلام) با بیان اینکه نقطه تاریکی در دین اسلام وجود ندارد، تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی می گفتند چندی پیش چند طلبه خوش ذوق حدود 1500 روایت از کتب اسلامی درآورده بودند که همگی مربوط به ساخت و ساز در اسلام بود.

برای معرفی بهتر دین، آمیختگی دین و هنر لازم است
وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند، هر چیزی اگر با هنر آمیخته شد، ماندگار می شود، اظهار کرد: ما در تبلیغ دین باید هنرمندانه دین را معرفی کنیم تا بازخورد بهتری داشته باشیم و پیشرفتهای بهتر و بیشتری حاصل شود.

حجت الاسلام و المسلمین مریجی افزود: وظیفه یک مبلّغ عالم این است که با تکیه بر روانشناسی تبلیغ هنرامندانه دین را برای دیگران بازگو کند.

باید از نظرات خوب دانشمندان غربی بهره ببریم
رییس دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) با اشاره به آیه بیستم سوره شوری که می فرماید «مَنْ کَانَ یُرِیدُ حَرْثَ الآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِی حَرْثِهِ وَمَنْ کَانَ یُرِیدُ حَرْثَ الدُّنْیَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِی الآخِرَةِ مِنْ نَصِیبٍ»، بیان داشت: مبلغ شیعه به سبب اتصال به خداوند و نیت اخروی که دارد مسلماً موفقیتهای بیشتری در مسیری که انتخاب کرده است به دست خواهد آورد.

وی افزود: سرعت رشد علمی کشور در قیاس با دیگر کشورها نتیجه نیات اخروی دانشمندان ایرانی است.

حجت الاسلام و المسلمین مریجی با بیان اینکه باید از تجربه های دانشمندان غربی در زمینه های مختلف نیز استفاده شود، تأکید کرد: دانشمندان غربی برای به دست آوردن نتایج امور مشقتهای زیادی را تحمل می کنند و خداوند به سبب قولی که داده است بخشی از تلاش آنها را در دنیا پاسخ می دهد، به همین سبب استفاده از نظرات آنها اگر خلاف دستورات اسلام نباشد، مفید است.

دانشگاه باقر العلوم(ع) در حال خدمت رسانی به طلاب است
وی در پایان گفت: در نظر داریم در دانشگاه باقر العلوم(ع) رشته های جدیدی برای حوزویان تأسیس کنیم، کلاسهای درس سطح ارشد در سایت دانشگاه باقر العلوم(علیه السلام) در دسترس است و کارگاه های آموزشی متعددی برای پایان نامه نویسی و مقاله نویسی، ایجاد شده است.

 

 

برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *