عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

افتتاح دفتر دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: با پیگیرهای متعدد و همکاری حجت الاسلام و المسلمین مریجی، ریاست دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) دفتر دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی در نشستی که با عنوان تجلیل از دانش آموختگان مؤسسه علمی پژوهشی علامه مجلسی(ویژه برادران) و مؤسسه بانو مجتهده امین (ویژه خواهران) در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، گفت: در نظام آموزشی نقاط حساس باید تعیین شوند.

وی در ابتدا با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، افزود: انشاء الله توفیقی باشد و ما هم بتوانیم جزء سربازان حقیقی نظام اسلامی باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی با ترسیم کردن الگوی فعالیتهای آموزشی، اظهار کرد: در الگوگذاری مرسوم باید چندین نقطه برای ارزیابی فعالیتهای آموزشی اختصاص داده شود که چیدمان و بررسی کردن دقیق و حساب شده این نقاط می تواند در خروجی فعالیتها، اثر قابل توجهی داشته باشد.

وی با ابراز تأسف از عملکرد و وضعیت نظامهای آموزشی حوزوی، ادامه داد: متأسفانه نقطه های حساسی همچون وضعیت افراد در هنگام ورود به آموزش، فرآیندهای انجام شده در زمان حضور دانشجویان، محصول و خروجی فعالیتهای انجام گرفته و پیامدهای فعالیتها، چیدمان درستی ندارد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان توضیح داد: ورودیها در گذشته به درستی ثبت نشده اند، فرآیندها حرکت سینوسی دارند و با اینکه خروجیها را به دست آورده ایم، به دلیل خبر نداشتن از آمارها، از نتایج بی خبر هستیم ولی امیدواریم با کمک دوستان بتوانیم این مسأله را به وضعیت ایده آل برسانیم.

وی به نقاط قوت عملکرد دفتر تبلیغات اشاره کرد و ابراز داشت: با وجود موانع بسیار زیادی که در راه فعالیت مبلغان وجود داشته است، شاهد هستیم افرادی از طرف دفتر تبلیغات اسلامی یا به طور مستقیم یا به طور غیر مستقیم در فعالیتهای تبلیغی به طور مستمر شرکت کرده اند و موفق بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی با بیان اینکه درصدد تأمین شرایط بهتری برای فارغ التحصیلان رسمی و غیررسمی حوزوی هستیم، گفت: باید فضایی ایجاد شود تا ثمربخشی فارع التحصیلان بیشتر شود، در همین راستا با پیگیری های متعدد و اخذ مجوزهای لازم، سعی داریم اجازه فعالیت برای تشکل های چند نفره طلاب چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور را از مسؤولان ذی صلاح بگیریم.

وی افزود: ما به عنوان مرکز رشد باید شرایطی را فراهم کنیم که دانش آموختگان حوزوی دغدغه کمتری برای شغل در آینده داشته باشند تا بیشتر و بهتر بتوانند از لحاظ علمی رشد کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: با اینکه در رشته علوم انسانی به ویژه علوم اسلامی کارآفرینی بسیار سخت است ولی به افرادیکه وارد دوره های آموزش دفتر تبلیغات اسلامی می شوند این نوید را می دهیم که نگران آینده شغلی خود نباشید.

وی تصریح کرد: بودن حس تبلیغ دین در وجود مبلغان بزرگترین عامل برای یک حرکت وسیع است و ما نیز در حدّ وسعمان زمینه های دیگر را برای فعالیت این عزیزان آماده خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی در پایان با بیان اینکه به دنبال تثبیت و توسعه رشته ها هستیم، تبیین کرد: امروز دفتر دانشگاه باقر العلوم(علیه السلام) در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افتتاح شد و این یک نوید خیلی خوب برای توسعه بیشتر فعالیت حوزویان در رشته های مختلف است.

 

برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *