عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

کارگاه علمی روش تحقیق در منابع الکترونیک + تصویر

کارگاه علمی روش تحقیق در منابع الکترونیک با حضور دکتر رسول سعادت ویژه طلاب سطح دو و سه مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) با هدف آشنایی طلاب با روش تحقیق در منابع الکترونیک و نکات ضروری پیرامون انواع پایگاه ها وبسایت های معتبر علمی و نحوه استفاده از آنها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، رسول سعادت دانشجوی مقطع دکتری کتابشناختی و اطلاع رسانی در ابتدای جلسه با معرفی پایگاه های معتبر اظهار داشت: برای استفاده از پایگاه جستجوی گوگل اسکالر ضمن اینکه به پایگاه متصل شده و کلید واژه مورد نظر را تایپ می کنیم می توانیم از مترادف ها و معادل ها و هم ارزها استفاده کنیم.
 
وی افزود: منابعی که بعد از انجام جستجو از طریق گوگل اسکالر در اختیار پژوهشگر قرار می گیرد، معتبر و علمی هستند و ذخیره کردن مطلب در کتابخانه من، ایجاد هشدار و جستجوی پیشرفته از جمله امکانات این موتور جستجوگر است.
 
سعادت در ادامه با خاطر نشان کرد این که داشتن حساب کاربری جیمیل در استفاده از این موتور جزءلاینفک و ضروری است، افزود: پایگاه ایران داک به نشانی www.irandoc.ac.ir فقط برای ثبت پایان نامه ها و طرح های پژوهشی ایرانیان می باشد و این پایگاه برای پیشینه پژوهشی کارایی بسیار دارد.
 
وی عنوان داشت: در پایگاه اطلاعات گنج به نشانی www.ganj.irandoc.ac.ir پرسش های متداول به همراه پاسخ آن ها درباره دسترسی به منبع در ایران داک در این قسمت قرار داده شده است.
 
سعادت گفت: پایگاه نور مگز به نشانی www.noormags.ir برای جستجوی مقالات فارسی و عربی کامل و جامع است، البته محدودیت دانلود وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: پایگاه نمایه به نشانی www.irannamaye.ir بزرگترین پایگاه مقالات فارسی به حساب می آید و پایگاه پایگاه مگ ایران به نشانی www.magiran.com پایگاه جامعی نسبت به نور مگز و ایران نمایه است و کل مجلاتی که در ایران منتشر می شود را به صورت نمایه نمایش می دهد. و همچنین پایگاه جهاد دانشگاهی به نشانی www.sid.ir بیشتر نشریات علمی- پژوهشی کشور را نمایه کرده و تمام متن را در اختیار علاقه مندان قرار داده است.
 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *