عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

برگزاری 44 دوره تحصیلات تکمیلی در مقاطع سطح سه و چهار حوزه و کارشناسی ارشد دانشگاه در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

حجت الاسلام و المسلمین صافی اصفهانی طی گزارشی به شرح فعالیتهای مؤسسات آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و مجتهده امین(ره) و گروه زبان های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی اکبر صافی اصفهانی در نشستی که با عنوان تجلیل از دانش آموختگان ممتاز مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ویژه برادران) و مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ویژه خواهران) و زبان آموزان برتر گروه زبان های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمی آقای دکتر مریجی رییس دانشگاه باقر العلوم(علیه السلام) و هیئت همراه، گفت: امروز به میمنت ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی و در حاشیه بازدید رییس محترم دانشگاه باقر العلوم(علیه السلام)، دفتر این دانشگاه در شعبه دفتر تبلیغات اصفهان تأسیس شد.

حجت الاسلام و المسلمین صافی ادامه داد: این دانشگاه یکی از معدود دانشگاه های حوزوی کشور است که نسبت به دانشگاه هایی مثل دانشگاه امام صادق(علیه السلام) و دانشگاه رضوی، در زمینه جذب طلاب و روحانیون و دارا بودن رشته های  علوم انسانی – اسلامی و برخی عرصه های دیگر، از تراز بالاتری برخوردار است.

وی به ارائه گزارشی از فعالیتهای مؤسسات عالی آموزش حوزوی علامه مجلسی(ره) و مجتهده امین(ره) پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای تأسیس دو مؤسسه تاکنون، 44 دوره تحصیلات تکمیلی در مقاطع سطح سه و چهار حوزه علمیه و کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث و دانشگاه باقر العلوم(علیه السلام)، 23 دوره در مجتهده امین(ره) و 21 دوره در مؤسسه علامه مجلسی(ره) برگزار شده و یا در حال برگزاری است و حدود 450 نفر از طلاب و فضلای خواهر و برادر حوزه های علمیه در پرتو این دوره ها به دانش های تخصصی علوم اسلامی تجهیز شده اند. 

رییس مؤسسات آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و بانو مجتهده امین(ره)  ادامه داد: افزون بر دوره های تخصصی که اشاره شد، در گروه زبانهای خارجی با گرایش تبلیغ، نیز خروجی های بسیار عالی و مثال زدنی وجود دارد که از جمله می توان به 56 نفر از مدرسان طلبه در رشته های زبان انگلیسی، زبان عربی، زبان فرانسوی، زبان چینی و زبان اسپانیایی اشاره کرد که همه از دستاوردهای آموزشی این گروه هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در عرصه زبان عربی نیز، همه مدرسان گروه از خروجی های گروه زبان های خارجی دفتر تبلیغات اصفهان هستند، تصریح کرد: ما تنها در زبان انگلیسی سه مدرس پیشین که غیر طلبه هستند یعنی آقایان صارمی، مولوی و رجبی و در زبان عربی تنها آقای دکتر نجاریان را از قبل داریم که عهده دار امور برنامه ریزی درسی و نظارت بر مدرسان هستند و بجز این بزرگواران، بقیه کادر علمی در همه زبان ها از خروجی های خودمان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی گفت: علاوه بر این دستاورد، ما یک لیست 51 نفره از مبلغان زباندان دفتر را در اختیار داریم که برخی جزء مبلغان مستقر در کشورهای خارجی هستند و برخی دیگر در فضاهای مجازی و سایر عرصه ها به فعالیت های بین المللی تبلیغی اشتغال دارند و این دستاورد بسیار خوبی برای آموزش زبان دفتر محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کتب و مقالات زیادی توسط دانش آموختگان گروه زبان های خارجی دفتر ترجمه شده است، بیان کرد: دستاورد دیگر، مقالات و کتب زیادی است که توسط19 نفر از طلاب زباندان دفتر که گروه ترجمه را شکل داده اند از فارسی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی، ترجمه شده است و دستاورد دیگر وجود تعدادی از مؤسسات مذهبی و دینی آموزش زبان در سطح استان است که توسط زبان آموزان دفتر تأسیس و اداره می شود.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان افزود: البته این دستاوردها تنها به همین موارد خلاصه نمی شود. مثلا ما تعدادی از طلاب زباندان را داریم که در راستای تبلیغ توریسم و پاسخ به سؤالات و شبهات مسافران خارجی نیز فعالیت دارند که ان شاء الله این فعالیت توسعه و گسترش خواهد یافت.
 

برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *