عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

استقلال حوزه علمیه اصفهان از قم با تلاش آیت الله العظمی مظاهری صورت گرفت

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: با موافقت شورای عالی حوزه های علمیه کشور و با تلاش آیت الله مظاهری حوزه علمیه اصفهان مستقل شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان٬ حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان در پیش نشست کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری در مدرسه علمیه امام خمینی زرین شهر که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه باید قدردان نیروهای نخبه خود باشد و نمونه بارز این افراد آیت الله العظمی مظاهری است.
 
وی ادامه داد: امروز در حوزه علمیه قم، طلاب اصفهان، نقش برجسته و ممتازی دارند و بیشتر اساتید و فضلای حوزه علمیه قم، از اصفهان هستند.
 
حجت الاسلام و المسلمین جلالی با اشاره به این که حوزه علمیه اصفهان مستقل می باشد؛ تصریح کرد: حوزه علمیه اصفهان در برنامه های پژوهشی و آموزشی بصورت مستقل است که بعد از تشریف فرمایی حضرت آیت الله مظاهری برای ریاست حوزه اصفهان و با تلاش های ایشان، با موافقت شورای عالی حوزه های علمیه کشور در همه امور آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و تذهیبی مستقل شد.
 
معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: در گذشته درس های خارج اصفهان در قم تائید نمی شد ولی در حال حاضر با توجه به تلاش های حضرت آیت الله العظمی مظاهری و دیدار شورای عالی حوزه های علمیه درسهای خارج اصفهان مورد تائید قرار می گیرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین جلالی با بیان اینکه امتحانات حوزه علمیه اصفهان به صورت متمرکز در دو نیمسال برگزار می شود، اذعان کرد: در گذشته حتی امتحانات مدارس علمیه اصفهان از طرف قم برگزار می شد که با تامین نظر آیت الله العظمی مظاهری مدارس علمیه اصفهان از قم مستقل شدند.
 
 وی با بیان اینکه شورای سه نفره ای از سوی آیت الله العظمی مظاهری  تشکیل می شود که درس خارج را تأیید می کند تصریح کرد: بزودی مصاحبه های درس خارج هم در اصفهان راه اندازی می شود.
 
وی افزود: در سراسر کشور فقط یک شورای سه نفره در قم و یکی هم در اصفهان فعالیت دارند و این نشان از استقلال حوزه علمیه اصفهان دارد.

 

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *