عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

تشریح فعالیتهای مرکز مطالعات اسلامی اصفهان در خصوص آثار، آراء و سیره حضرت آیت الله العظمی مظاهری مدظله

رئیس مرکز مطالعات اسلامی اصفهان فعالیتهای این مرکز در خصوص آثار، آراء و سیره حضرت آیت الله العظمی مظاهری را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حسن سراج زاده، رئیس مرکز مطالعات اسلامی اصفهان اظهار داشت: وجود پر خیر حضرت آیت الله العظمی مظاهری در اصفهان، افزون بر فیوضات فراوانی که برای مردم متدین و ولایت مدار اصفهان داشته است، برای  مراکز علمی و حوزوی نیز منشاء برکات بی شماری بوده است که  از جمله می توان به همت عالی ایشان برای تأسیس مرکز تخصصی حوزه علمیه اصفهان به منظور تربیت طلاب متخصص در رشته های گوناگون علوم اسلامی، مرکز رایانه ای حوزه علمیه و مرکز مشاوره حوزه علمیه اشاره کرد.
 
وی افزود: ایشان را باید علت مبقیه دفتر تبیلغات اسلامی اصفهان دانست که با حمایت ها و هدایت های پدرانه خویش، پشتوانه سترگی برای فعالیت های دفتر تبیلغات اسلامی  اصفهان بوده اند.
 
حجت الاسلام و المسلمین سراج زاده یادآور شد: این مرکز در کنگره نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری، با بسیج نیروها و امکانات خویش، کوشش نمود در حد توان خود، بخش کوچکی از حق بزرگی را که معظم له بر نهادهای حوزوی و مراکز علمی داشته اند ادا کند و در این راستا  چاپ و انتشار  موسوعه  27 جلدی حضرت آیت الله العظمی مظاهری  و همین طور چاپ و انتشار 7 جلد از مجموعه آثارحضرت آیت الله مظاهری صورت گرفت.
 
وی ادامه داد:  طرح پژوهشی مطالعات اکتشافی آموزه ها و دستورالعمل های عرفانی حضرت آیت الله مظاهری و طرح تولید محتوای کتاب اخلاق تبلیغ از منظر آیت الله مظاهری و  فراخوان مقاله و اختصاص یک شماره از فصلنامه اخلاق به آثار، آراء و سیره اخلاقی معظم له از دیگر فعالیت ها بود.
 
رئیس مرکز مطالعات اسلامی اصفهان گفت: برگزاری 8 جلسه از سلسله نشست های «برکت حضور» با بهره مندی از اساتید  و بزرگان حوزه علمیه، نشست علمی پژوهشی «رویکردهای نوین معظم له در حوزه اخلاق» و نشست علمی «آثار و برکات علمی و فرهنگی معظم له» نیز از جمله برنامه ها بوده است.
 
وی خاطر نشان کرد: اداره نشر این مرکز، پیش از این دوکتاب از آثار اخلاقی ایشان را با عنوان « دراسات فی الاخلاق و شئون الحکمه العملیه» در سه جلد و دانش اخلاق اسلامی در چهار جلد تهیه و  منتشر کرده است.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *