عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

وظیفه مبلغ ایجاد موج و تبدیل موج ها به جریان است

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی در مجمع مبلغین محرم الحرام راهکارهایی را برای بالا بردن سطح تأثیر و نفوذ مبلغین ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به منظور بهره گیری کامل مبلغان از فرصت تبلیغی در ماه محرم الحرام سه راهکار کاربردی ارائه کرد.

وی آیین سازی را به عنوان اوّلین راهکار ذکر کرد و گفت: این راهکار که مطابق سیره معصومین(علیهم السلام) نیز می باشد و نمونه بارز آن در واقعه تاریخی غدیر از سوی پیامبر(صلی الله علیه و آله) قابل مشاهده است. در این واقعه مشاهده می کنیم که پیامبر(صلی الله علیه و آله) جهت ابلاغ یک پیام کوتاه «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» ولی با عظمت صحنه آرایی زیبایی ترسیم می نماید.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی در ادامه افزود: صحنه آرائی و موج آفرینی پیامبر(صلی الله علیه و آله) در واقعه غدیر بر عظمت این واقعه افزود و از این دست صحنه آرائی ها در اسلام کم نداریم نظیر آیین رمی جمرات و یا سعی صفا و مروه که همگی حکایت از وقایعی دارد که می بایست در تاریخ ثبت و جاودانه شود و مبلغین باید از این مهارت حداکثر استفاده را ببرند. وظیفه مبلغین ایجاد موج و تبدیل موج ها به جریان است.

وی از مبلغین خواست تا سنت های خوبی که در گذشته بوده  و الآن رو به فراموشی است را احیاء کنند. نظیر سنت چاوشی خوانی، سحر خوانی، کاروان  عزاداری و… و از مبلغان خواست تا از علاقه مردم در مشارکت در این امر بهره گیرند. و از فرصت تبلیغی ماه محرم بهره وافی را ببرند.

رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن به دومین راهکار اشاره کرد و گفت: دومین راهکاری که در تبلیغ اهمیت به سزایی دارد و ضریب موفقیت مبلغ را بالا می برد، شبکه ارتباطات اجتماعی است، مبلغ باید تعامل خود را با مردم و جامعه و دیگران بیشتر کند. و از فرصت های کاری و شغلی و ورزشی و… جهت برقراری ارتباط مؤثر استفاده نماید.

وی سومین راهکار جهت افزایش سطح تأثیر و نفوذ مبلغ را افزایش تعلق خاطر جوانان و نوجوانان و آحاد جامعه به محل زندگیشان اعلام کرد و گفت: وظیفه مبلغین ایجاد دلبستگی و تعلق خاطر جغرافیایی ایجاد کنیم که در اصطلاح روان شناسان از آن به نشان مبدأ جغرافیایی یاد می کنند و در دین اسلام هم دل بستگی و وابستگی به وطن جزئی از ایمان شمرده شده است.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *