عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

آیت الله العظمی مظاهری حوزه اصفهان را احیاء کرد/ چشم پوشی از کرسی تدریس در قم به امر ولایت + تصویر

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: هجرت حضرت آیت الله العظمی مظاهری به اصفهان نشان از ایثار ایشان دارد، چرا که معظم له از شهری که ام القرای شیعه است و در آن کرسی تدریس داشتند و در حوزه قم دارای جایگاهی رفیع بودند، به اصفهان مهاجرت کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری حوزه در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، در راستای سلسله برنامه های تبیین آثار و برکات آیت الله العظمی مظاهری، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) خوراسگان، ایشان را شخصیت علمی و عرفانی بزرگی خواند و گفت: معظم له سال ها در جوار حرم حضرت معصومه(س) دارای کرسی تدریس بودند و در بین علما و بزرگان نیز جایگاه بیار بالایی داشتند.

ولایت مداری عملی
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: مردم و علمای اصفهان 20 سال پیش در نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب درخواست کردند تا این مرجع عالی قدر به اصفهان مهاجرت کنند. حضرت آیت الله العظمی مظاهری نیز با توصیه رهبر انقلاب این دعوت را پذیرفتند.

ایثار مجاهدانه
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد:‌ هجرت حضرت آیت الله العظمی مظاهری به اصفهان نشان از ایثار ایشان دارد، چرا که معظم له از شهری که ام القرای شیعه است و در آن کرسی تدریس داشتند و در حوزه قم دارای جایگاهی رفیع بودند، به اصفهان مهاجرت کردند.

وی به وضعیت 20 سال پیش حوزه  علمیه اصفهان اشاره کرد و گفت: در این بیست سال کارهای زیادی توسط حضرت آیت الله العظمی مظاهری انجام شده است که نمی توان به همه آنها، نه تنها در یک جلسه بلکه در چندین جلسه هم اشاره کرد. اصفهان در گذشته های دور حوزه های علمیه قوی داشت اما 20 سال پیش وضعیت خوبی نداشت و با تلاش این مرجع عالی قدر به وضعیت کنونی رسیده است.

رونمایی از 35 جلد کتاب در کنگره نکوداشت
حجت الاسلام والمسلمین قطبی در خصوص کنگره نکوداشت حضرت آیت الله العظمی مظاهری در 25 آذر نیز اظهار داشت: این کنگره کار مشترکی بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان است؛ در این کنگره 35 جلد از کتاب های ایشان رونمایی می شود، اگر یادداشت های این عالم به چاپ برسد بیش از 100 جلد کتاب با تعداد صفحات بیش از 700 صفحه آماده می شود که دارای بنیان علمی و تحقیقی بسیار قوی هستند.

وی افزود: حضرت آیت الله العظمی مظاهری الگویی بسیار بزرگ برای برای طلاب است؛ ایشان از ابتدای طلبگی هر آنچه که تحقیق کرده اند را یادداشت کرده و همه را نگاه داشته اند. امروز تمامی این یادداشت ها موجود است و مانند گنجینه ای ارزشمند در آینده از آن یاد خواهد شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان توجه به ابعاد مختلف علمی حضرت آیت الله العظمی مظاهری را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: معظم له علوم پیش نیاز تحقیق علمی را تا حد کمال فراگرفته اند و از معدود مراجعی هستند که به تفسیر وارد شده و هر روز بعد از نماز صبح به تفسیر قرآن می پردازند و جمع کثیری نیز در این کلاس شرکت می کنند.

مدرس اخلاق و عرفان
وی در ادامه افزود: در حوزه اخلاق نیز ایشان مدرس اخلاق و عرفان هستند و در قم برترین کرسی اخلاق را داشتند. لحظاتی قبل از مهاجرت ایشان پس از آخرین نماز صبحی که در قم خواندند ساعت ها شاگردان ایشان گریستند. حضرت آیت الله العظمی مظاهری در حوزه اخلاق کار علمی زیادی انجام داده اند که یکی از آثار ایشان در چهار جلد و به زبان عربی است و به عنوان منبع درسی در کشورهای عرب زبان تدریس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی افزود: معمولاً کسانی که به حوزه تبلیغ وارد می شوند، زمان و فرصت آن را پیدا نمی کنند که به مرجعیت بپردازند و عکس این امر نیز صادق است، اما حضرت آیت الله امظاهری از نوادری بود که هر دو عرصه را هم زمان و دوشادوش پیش بردند. همزمان هم نماز جماعت برگزار می کنند و هم با مردم به گفتگو می نشینند و هم به امور مرجعیت نیز می پردازند.

سیره تبلیغی
وی، سیره تبلیغی حضرت آیت الله العظمی مظاهری را بی نظیر دانست و گفت: استاد بعد از برگزاری نماز صبح، جلسه تفسیر قرآن دارند، سپس دو کلاس فقه و اصول را برگزار کرده و بعد از آن به دفتر رفته و تا اذان ظهر به صحبت های مردم و مسئولین گوش می دهند. ما معمولا برکت حضور بزرگان را درک نمی کنیم. باید سیره اخلاقی و رفتاری ایشان نوشته شود تا آیندگان در مورد این عالم عالی قدر، قضاوت کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مورد شیوه بیان حضرت آیت الله العظمی مظاهری در سخنرانی ها اظهار داشت: این مرجع عالی قدر از جمله افرادی است که در سخنرانی ها با زبان مردم سخن می گوید و مردمی که پای منبر ایشان می نشینند بیان می کنند از این شیوه بیان استاد آن گونه حس آرامش به آنان دست می دهد که گویی خود را به ایشان نزدیک و آشنا می بینند.

ارتباط صمیمی با همه مردم
وی در پایان بیان داشت: حضرت آیت الله العظمی مظاهری در شیوه رفتاری خود آنچنان رفتار کرده اند که با تمامی مردم جامعه در ارتباط هستند، ایشان رابطه خود را با جامعه حفظ کرده اند و این امر باعث شده تا ایشان درد جامعه را بشناسند و تا متن جامعه نفوذ کنند. تنها نخبگان با این مرجع تقلید بزرگ ارتباط ندارند و این امر عظمت ایشان را بیان می کند.

 

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *