عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

آیت الله العظمی مظاهری باعث عظمت، وحدت و اتحاد در حوزه اصفهان شدند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: آیت الله العظمی مظاهری با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب از قم به اصفهان هجرت نموده و باعث عظمت، وحدت و اتحاد در حوزه اصفهان شدند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای ستاد کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری گفت: از برگزار کنندگان کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری و اعضای ستاد برگزاری آن با توجه به جایگاه اخلاقی و علمی این شخصیت بزرگ، تقدیر می‌نمایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به خدماتی که آیت الله العظمی مظاهری برای رونق حوزه اصفهان انجام دادند، اظهار کرد: حوزه علمیه اصفهان در ابتدای تشریف فرمایی آیت الله العظمی مظاهری دو هزار و ۵۰۰ طلبه داشته و اکنون نزدیک به 9 هزار طلبه دارد و به تایید و محوریت آیت الله العظمی مظاهری کارها در حوزه انجام شده و باید نسبت به این نعمت استان اصفهان حق مطلب را ادا نمود.

وی با بیان اینکه آیت الله العظمی مظاهری در فقه، اصول، اخلاق، تفسیر، دعا و در تمامی زمینه‌ها صاحب اثر هستند، تصریح کرد: عدم جمع آوری نوشته‌های ایشان خسارت است و وظیفه ماست که آثار ایشان را احیا نماییم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از کارهای فرهنگی را چاپ آثار آیت الله العظمی مظاهری دانست و گفت: چاپ آثار این شخصیت علمی، کار بزرگ فرهنگی است؛ چراکه بیان سیره علما، کاری پسندیده و فرهنگی است.

وی در ادامه با بیان اینکه هرچه ما از اسلام داریم از کتاب علمای بزرگ است که به دست ما رسیده، افزود: اسلام از نظر گفتار معصومین و ائمه اطهار(علیهم السلام) کاملا غنی است و تمام اشکالات و مسائل را بر مبنای روایات می توانیم جواب دهیم که این مسئله به دلیل جمع آوری روایات به دست علما و تبدیل آنها به کتاب است.

آیت الله طباطبایی نژاد نشر مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را کار بزرگی دانست که همه باید در این زمینه تلاش کنند و گفت: قرار دادن این آثار گرانبها در اختیار مردم نیز کاری بزرگ است.

وی افزود: آیت الله العظمی مظاهری با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب از قم به اصفهان هجرت نموده و باعث عظمت، وحدت و اتحاد در حوزه اصفهان شدند.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد کنگره ستاد کنگره نکوداشت فقیه اخلاق حضرت آیت الله العظمی مظاهری پرداخت و گفت: اعضای این کنگره به حضور مراجع و بزرگان حوزه علمیه قم رسیده و همه آ«ان بر برگزاری با شکوه این کنگره و احیای آثار معظم له تاکید داشتند.

رئیس ستاد کنگره نکوداشت حضرت آیت الله العظمی مظاهری با بیان اینکه هدف اساسی این نکوداشت، احیای آثار این شخصیت علمی است، اظهار کرد: آیت الله العظمی مظاهری 21 سال پیش به اصفهان آمده و در حوزه آن با توجه به قدمتی که دارد خدمات ارزنده‌ای ارائه دادند که لازم بود به عنوان وظیفه وارد بحث برگزاری کنگره نکوداشت و احیای آثار ایشان شویم.

یادآور می شود؛ این دیدار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهردار اصفهان، مدیرکل صدا و سیما، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، رئیس مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه استان و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در دفتر امام جمعه اصفهان انجام شد.

 

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *