به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ابن عربی هر یک از انبیاء علیهم السلام را مظهر اسمی از أسماء الهی میداند و همین امر را علّت تفاوت مراتب معنوی آنان و تفاضل برخی از أنبیاء بر بعض دیگر به شمار می آورد و معجزه ی هر نبی را در راستای اسمی که مظهر آن است می داند.
ولی ملاصدرا نظریات خویش را در باب نبوت، أعم از آراء فلسفی و عرفانی اش، بر اساس اصل «علم از مقوله ی وجود است و هرچه علم کسی بیشتر باشد، وجود او قوی تر و شدیدتر است و در عالم هستی رتبه و درجه ی بالاتری دارد» استوار میکند.
وی همه انبیاء علیهم السلام را مظاهر اسم «الله» می داند و علت تفاوت مراتب معنوی آنان را اختلاف درجات علمی آن هها بر می شمارد.
همچنین معتقد است هرچه درجه ی علمی نبی والاتر باشد، معجزه ی وی از محسوسات فاصلۀ بیشتری گرفته و معقول تر می شود.
این اثر در 176 صفحه در قطع رقعی به قیمت 10000 تومان به بازار کتاب عرضه و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
ولی ملاصدرا نظریات خویش را در باب نبوت، أعم از آراء فلسفی و عرفانی اش، بر اساس اصل «علم از مقوله ی وجود است و هرچه علم کسی بیشتر باشد، وجود او قوی تر و شدیدتر است و در عالم هستی رتبه و درجه ی بالاتری دارد» استوار میکند.
وی همه انبیاء علیهم السلام را مظاهر اسم «الله» می داند و علت تفاوت مراتب معنوی آنان را اختلاف درجات علمی آن هها بر می شمارد.
همچنین معتقد است هرچه درجه ی علمی نبی والاتر باشد، معجزه ی وی از محسوسات فاصلۀ بیشتری گرفته و معقول تر می شود.
این اثر در 176 صفحه در قطع رقعی به قیمت 10000 تومان به بازار کتاب عرضه و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.