عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

«یک قاصدک یک آیه» غنای شعر کودک را افزایش می‌دهد

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان با عنوان «یک قاصدک یک آیه» با محوریت موضوعات قرآنی با هدف شناسایی شعرای جوان و افزودن به غنای شعر کودک برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: دفتر تبلیغات که به فرموده رهبر انقلاب نماد روشنفکری حوزه است، چند سالی است رویکرد استفاده از ابزار هنر برای انتقال معارف را در پیش گرفته است.

وی با بیان این که به همین دلیل اداره امور فرهنگی و تبلیغی ذیل دفتر تبلیغات اصفهان شکل گرفته است، افزود: یکی از این عرصه‌ها استفاده از شعر برای انتقال مفاهیم دینی است که در همین راستا کانون شعری از طلاب مستعد شکل گرفت.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: در این کانون برخی طلاب که گرایش به شعر کودک داشتند فعالیت می‌کنند که نخستین شب شعر کودک را در سطح کشور در اصفهان به صورت هفتگی با حضور طلاب برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان با اشاره به این که شعر زبانی برای ارتباط با کودکان است، تأکید کرد: همه ما موظفیم که مفاهیم قرآنی را با ابزار مختلف منتقل کنیم و برای این انتقال به کودکان بهترین ابزار شعر است اما متأسفانه بسیاری از شعرهای که در حال حاضر در کتاب‌های کودک چاپ می‌شود از جهت فنی کیفیت لازم را ندارد

وی با بیان این که یکی از مأموریت‌هایی که به اصفهان داده شده، جشنواره شعر کودک است، عنوان کرد: جشنواره شعر قرآنی کودک و نوجوان با عنوان «یک قاصدک یک آیه» در همین راستا و با این هدف که شعرای جوان را شناسایی و هدایت کنیم و به غنای شعر کودک بی افزاییم برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، قصه‌های قرآنی، انس با قرآن، اقتباس‌های قرآنی، احترام به قرآن و اهل‌بیت(ع) و قران از محورهای جشنواره «یک قاصدک یک آیه» هستند.

وی خاطر نشان کرد: مخاطب این جشنواره که در دو مقطع کودک و نوجوان برگزار می‌شود، محدودیت ندارد و همه افراد می‌توانند در آن شرکت کنند؛ البته هر شاعر می‌تواند سه اثر برای جشنواره ارسال کند و آثار ارسالی نیز باید جدید باشند و کمتر از 6 ماه از سروده شدنشان گذشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان در پایان با بیان این که دبیرخانه جشنواره در محل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان است، تصریح کرد: 15 دی ماه آخرین مهلت ثبت نام، چاپ کتاب اشعار برگزیده در بهمن ماه و نیمه اسفند نیز مراسم اختتامیه جشنواره «یک قاصدک یک آیه» خواهد بود.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *