عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

المپیاد علمی زبان برای طلاب و مبلغان کشور

دومین المپیاد علمی زبان مبلغان زبان‌دان کشور در دو زبان انگلیسی و عربی به میزبانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر صافی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: دومین المپیاد علمی زبان مبلغان زبان‌دان کشور با هدف ایجاد انگیزه در طلاب و مبلغان برای آموزش زبان‌های خارجی و تقویت بنیه‌های علمی و همچنین استفاده از برگزیدگان این المپیادها در تبلیغ توریسم و یا ترجمه متون برگزار می‌شود.

وی فراهم ساختن زمینه جذب مبلغان و حوزویان و شناسایی روحانیون زبان‌دان را از دیگر اهداف این المپیاد دانست و افزود: از یکم تا 17 ربیع‌الاول که مصادف می‌شود با 11 تا 27 آذرماه علاقه‌مندان می‌توانند در این المپیاد زبان ثبت نام کنند.

معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تفاوت این دوره با دوره قبل که در سال 89 برگزار شده بود را استانی بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: المپیاد امسال به صورت ملی برگزار شده و تمامی طلاب می‌توانند در این رقابت حضور پیدا کنند.

دبیر اجرایی دومین المپیاد علمی مبلغان زبان‌دان با بیان این که مبلغان در دو زبان عربی و انگلیسی به رقابت خواهند پرداخت گفت: بنا داریم تا دو سال آینده دوره بعد المپیاد را در 5 زبان داشته باشیم.

وی با اشاره به زمان‌بندی المپیاد زبان برای مبلغان و طلاب تصریح کرد: در تاریخ 3 دی ماه آزمون آنلاینی برگزار می‌شود که شرکت کنندگان فرصت 20 دقیقه‌ای دارند تا 40 سؤال آزمون را پاسخ بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی اضافه کرد: 8 بهمن ماه آزمون کتبی در اصفهان و قم برگزار می‌شود که شامل آزمون شنیداری، انشا و ترجمه است و نهایتاً 5 اسفند ماه آزمون علمی و شفاهی است، که مبتنی بر گفتار خواهد بود و در اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی دومین المپیاد علمی مبلغان زبان‌دان یادآور شد: اعلام نتایج را روز دهم اسفند ماه و مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر روز 18 اسفند ماه همزمان با بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: یکی از زیرمجموعه‌های معاونت آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، مرکز آموزش زبان‌های خارجی به طلاب است که در حال حاضر 203 نفر در حال آموزش 6 زبان انگلیسی، اسپانیولی، عربی، فرانسوی، چینی و آلمانی هستند.

معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان تأکید کرد: در نظر داریم با تأسیس پردیس دانشگاه باقرالعلوم در اصفهان آموزش‌های زبان ما با اهدای مدرک توأم بشود.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *