عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

همایش یک روزه علمی کاربردی ویژه مبلغین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

همایش یک روزه علمی کاربردی ویژه مبلغین به همراه خانواده های ایشان در اردوگاه شهید بهشتی(ره) شهر ابریشم توسط اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالرسول احمدیان مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ابتدای این همایش با خوش آمدگویی به مبلغان به روایت نورانی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اشاره کرد که ایشان فرمودند: «اللّهُمَّ ارْحَمْ خُلَفائى(ثلاثَ مرّاتٍ) قیل: یا رسول اللَّهِ، و مَن خلفاۆک؟ قالَ: الّذینَ یَأتُونَ مِنْ بَعْدى، یَروُونَ حَدِیثى وَ سُنّتی فَیُعلِّمُونَها الْنّاسَ مِنْ بَعْدی‏»

وی با بیان این که این روایت در کتاب شریف وسائل الشیعه بیان شده است، ترجمه آن را این گونه بیان کرد: «امیر المۆمنین(علیه السلام) مى‏فرماید که رسول اللَّه(صلی الله علیه و آله) فرمود: خدایا، جانشینان مرا رحمت کن. و این سخن را سه بار تکرار فرمود. پرسیده شد که اى پیغمبر خدا، جانشینانت چه کسانى هستند. فرمود: کسانى که بعد از من مى‏آیند، حدیث و سنت مرا نقل مى‏کنند، و آن را پس از من به مردم مى‏آموزند.»

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان ادامه داد: تبیلغ یعنی رساندن پیام به دیگری از طریق برقراری ارتباط به منظور دگرگونی در بینش و عمل، حال با توجه به کلام نورانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به سه رکن می رسیم که عبارت است از پیام دهنده، پیام گیرنده و محتوا که مبلغ اگر جانشین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است باید به صفات مبلغ پیام الهی که در قرآن وصف شده نزدیک باشد.

وی در ادامه به برخی از صفات ذکر شده برای مبلغ الهی در قرآن اشاره کرد و گفت: مبلغ باید بصیر، دارای شرح صدر، نرم خو و اخلاقی پسندیده، فروتن و استقامت داشته باشد و همچنین مردمی و خدا ترس باشد.

مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به وظایف دفتر تبلیغات اسلامی در برابر مبلغین تصریح کرد و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی که به فرموده مقام معظم رهبری نماد روشنفکری حوزه است و همچنین نقش واسطه بین حوزه، مردم و حکومت را عهده دار است و دفتر تبلیغات اسلامی تأمین کننده منابع انسانی و محتوای تبلیغی  است.

وی به سیاست و راهبردهای اداره کل فرهنگ و تبلیغ اشاره کرد و گفت: تعریف مدل های آموزشی و تمرکز زدایی آموزش و تسری دادن آموزش ها به سایر نهادها و همچنین حمایت از گروه های جهادی، تخصصی شدن تبلیغ، ورود به عرصه های تبلیغ نوین و توجه به مناطق ویژه و محروم و آسیب پذیر فرهنگی از عمده ترین این سیاست هاست.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان در پایان خاطر نشان کرد: همسران مبلغین جزء خانواده های تبلیغی اند و ایشان باید الگوی خانواده های آرمانی و باثبات باشند و دفتر تبلیغات اسلامی به آموزش خانواده های مبلغین نیز اهتمام جدی خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *