عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

غدیر یک فرصت برای آیین سازی و موج آفرینی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در همایش بزرگ مبلغان غدیر به بهره گیری بیش از پیش از غدیر تأکید کرد و خاطر نشان کرد: قلّه تبلیغ بیان است و این قلّه بدون توجه به دامنه آن جایگاه اصلی خود را پیدا نخواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در این همایش یک روزه که در سالن اهل بیت علیهم السلام برگزار شد خاطر کرد: با شنیدن کلمه ابلاغ و تبلیغ آنچه به ذهن متبادر می شود یک تعریف حداقلی است و آن عبارت است از صرف بیان آن هم بیان از نوع شفاهی.

وی افزود: گرچه قلّه ابلاغ بیان است و کلمات شریف امیرالمؤمنین علیه السلام عظمت اش به این است که در قالب بیان محتوا را به بشریت منتقل کند ولی این قله دامنه ای دارد که اگر بدان توجه نشود قلّه جایگاه اصلی خویش را پیدا نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی با اشاره به این که به حق، صحنه و واقعه با عظمت غدیر مرکز و نقطه ثقل امامت و ولایت است، افزود: این واقعه تاریخی که مجموعاً از نظر زمانی سه روز و از نظر جغرافیایی در نقطه محدود رخ داد امّا حادثه ای پرحجم است که شاید اگر صرف ابلاغ و بیان بود این عظمت آفریده نمی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: هر چند در واقعه غدیر یک پیام کوتاه بیش نداشت و آن واژه «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» بود امّا می بینیم یک فضا سازی و یک صحنه سازی و جمعیت انبوهی آن هم زیر آفتاب اتراق کنند و یک اردوگاه بزرگ صحنه خاصی طراحی می شود از نحوه بیعت گرفتن زنان و مردان همگی نشان از بروز رویدادی تاریخی است تا واقعه بزرگی را در تاریخ ثبت و ضبط نماید و این رویداد جاودانه خواهند ماند هرچند برخی تلاش کردند که آن را کم رنگ سازند ولی نشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اذعان داشت: تذکری که از این رویداد می توان گرفت آن است که گاهی وقت ها برای حرف ها و به ویژه حرف های اساسی که جهت بشر را تغییر می دهد و ابلاغ های اساسی و اصولی را نباید به سادگی از کنار آن گذر کرد و باید صحنه سازی و حرکت کنیم که این بیان در قلّه قرار بگیرد.

وی با بیان این که محرم و غدیر یک فرصت خوب برای موج آفرینی است خاطر نشان کرد: باید از این فرصت استفاده کرد، آیین سازی کنیم، سنت سازی کنیم، سنت هایی که در گذشته در شیعه بوده و از آن غفلت کردیم. مردم امروز نیازمند فضای مشارکتی دسته جمعی اند  و حس و عاطفه باید در آنان تحریک شود و واقعه غدیر این پتانسیل را دارد.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *