عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

سرباز امام زمان باشیم نه سربار

به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی بانو مجتهده امین(ره) جلسه افتتاحیه مراکز تخصصی حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان با سخنرانی حجج اسلام خطاط و ابطحی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد علی ابطحی رئیس مرکز مدیریت خواهران استان اصفهان با بیان اهمیت خودسازی در کنار کسب علم اظهار داشت: تصور نکنید قیل و قال ها و جدال های درس و تعلیم و تعلم ها می تواند آدم بسازد! بلکه آدم شدن چیز دیگری است و آن در گرو تقوای الهی است.

وی تصریح کرد: علم به تنهایی کفایت نمی کند و چه بسا خطرناکترین افراد که جزو مؤسسین فرقه های ضاله اند مانند عبدالوهاب ها و کسروی ها، درس خوانده و جاهل نبوده اند، امّا بهره ای از اخلاق نبرده بودند و درس خواندن بدون تقوای الهی هنر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی با بیان این که درس خواندن بدون تزکیه و مبارزه با نفس ضرر است، اذعان داشت: نجات دهنده انسان، عمل است نه علم و بلکه علم مقدمه است وگرنه فرد عالم بدون اخلاق مصداق آیه 5 سوره جمعه خواهد بود «مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا».

وی در ادامه افزود: انسان به دو بال برای پرواز نیاز دارد یکی علم و دیگری اخلاق و برای کسب آنها باید تلاش کرد و از خدا توفیق خواست و برای خدا کار کرد، مانند حضرت امام خمینی(ره) که غرق در خدا بود و هیچگاه نگفت من و همیشه می گفت خدا و در فتح خرمشهر نیز گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد و تلاش کنید سرباز امام زمان باشید نه سربار.

رئیس مرکز مدیریت خواهران استان اصفهان به چند نکته لازم و ضروری اشاره کرد و گفت: اوّلا وقت را غنیمت بشمارید و چون وقتتان را برای امام زمان(عج) و دین گذاشته اید بسیار عزیز است و آن را به بطالت نگذرانید و بهانه جویی نکنید و خوب درس بخوانید.

وی عنوان داشت: با تأخیر وارد کلاس نشوید چرا که اگر اول بحث را از دست بدهید دچار آشفتگی و سردرگمی خواهید شد و همچنین از مباحثه غافل نشوید، خلاصه برداری کنید و درس را مانعی برای ازدواج ندانید.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی در پایان توصیه کرد: در مسابقات علمی و المپیاد ها شرکت کنید، مقاله بنویسید، به اساتید خود احترام بگذارید، قدردان تلاش مدیران خود باشید، درکلاس درس ساکت نباشید و سوال بپرسید و سعی کنید در کلاس ها با وضو شرکت کنید.

شایان ذکر است کمیسیون های اختصاصی مربوط به مراکز تخصصی آموزشی به صورت جداگانه برگزار شد، که در این فرصت مسئولین آموزش، پژوهشی و فرهنگی آیین نامه ها، ضوابط و نشست ها و کارگاه های لازم در طول سال تحصیلی را به اطلاع طلاب رساندند.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *