عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

آغاز سال تحصیلی جدید مؤسسه های آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و بانو مجتهده امین(ره)

ویژه برنامه سال تحصیلی جدید دو مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و بانو مجتهده امین(ره) با حضور طلاب و مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی اصفهانی رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی بانو مجتهده امین(ره) با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اعلام داشت: ورودی های جدید مؤسسه علامه مجلسی(ره) در سه رشته از بین طلاب واجد شرایط هستند که در آزمون کتبی و مصاحبه علمی قبول شده اند.

وی عنوان داشت: در بین رشته های مقطع سطح سه حوزه برای دو رشته مدرسی علوم عقلی و مشاوره اسلامی، دو گروه ورودی جدید داشته ایم و برای مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم حدیث گرایش کلام و عقائد نیز طبق تفاهم نامه ای که بین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و دانشگاه قرآن و حدیث منعقد می باشد، یک گروه ورودی جدید داشته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین صافی اصفهانی در ادامه افزود: علاوه بر ورودی های جدید، در مقطع سطح سه مؤسسه علامه مجلسی، دوگروه در رشته مشاوره اسلامی ورودی  سال های 93 و 94 همچنان مشغول به تحصیل هستند و در دو رشته سطح سه شیعه شناسی و تبلیغ نیز طلاب مشغول به تدوین پایان نامه هستند.

وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم حدیث گرایش های تفسیر اثری و کلام و عقائد ورودی 93 مشغول به تدوین پایان نامه هستند و تاکنون بیش از 80 نفر از طلاب دانش پژوه این مؤسسه از پایان نامه خود دفاع نموده اند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) با اشاره به دوره های آزاد جاری در مؤسسه آموزش عالی علامه مجلسی دفتر اصفهان، گفت: افزون بر دوره های رسمی و منتهی به مدرک ارشد و سطح سه، گروه هایی از طلاب و مبلغان در زبان های خارجی عربی، انگلیسی ،فرانسوی،اسپانیولی، چینی و آلمانی و نیز گروهی از طلاب و فضلای حوزه در دوره نظام حکت صدرایی با محوریت استاد عبدالرسول عبودیت، مشغول به ادامه تحصیل خود در این مؤسسه هستند.

وی گفت: در مؤسسه آموزش عالی حوزوی بانو مجتهده امین(ره) که تنها مؤسسه آموزش عالی حوزوی در بین 50 مدرسه علمیه و مرکز تخصصی حوزه خواهران در استان اصفهان می باشد، در مقطع سطح چهار حوزه خواهران در رشته فقه و اصول گرایش فقه خانواده نیز یک گروه ورودی در سال تحصیلی 96-95 داریم و تعدادی از طلاب خواهر پس از آزمون کتبی و مصاحبه علمی در این مقطع عالی مشغول به تحصیل شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی اصفهانی تصریح کرد: در مقطع سطح سه حوزه در دو گروه کلام اسلامی و مطالعات اسلامی زنان، ورودی جدید داشته ایم وتعدادی از خواهران طلبه پس از آزمون کتبی و مصاحبه علمی در این دو مقطع عالی حوزوی مشغول به تحصیل شده اند.

وی در ادامه با اشاره به پذیرش دو گروه از خواهران طلبه در دو گرایش کارشناسی ارشد نهج البلاغه و تفسیر اثری دانشگاه قران وحدیث، در مؤسسه مجتهده امین، افزود: در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم حدیث در دو گرایش تفسیر اثری و نهج البلاغه، مطابق تفاهم نامه این دانشگاه با دفتر اصفهان، تعدادی ازطلاب خواهر واجد شرایط پس از آزمون کتبی و مصاحبه مشغول به تحصیل شده اند.

سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی بانو مجتهده امین(ره) تأکید کرد: گرایش ارشد نهج البلاغه برای اولین بار و گرایش ارشد تفسیر اثری برای دومین بار است که ویژه طلاب خواهرمؤسسه مجتهده، برگزار می شود.

وی در ادامه به سایر گروه های شاغل به تحصیل در مؤسسه آموزش عالی حوزوی بانو مجتهده امین(ره) اشاره نمود و گفت: در این مؤسسه علاوه بر پنج گروه ورودی جدید که اشاره شد، یک گروه سطح چهار رشته فقه و اصول گرایش فقه خانواده ورودی 94 و سه گروه سطح سه کلام اسلامی و دو گروه سطح سه کلام اسلامی با گرایش های امامت و مهدویت و یک گروه سطح سه فقه و اصول مشغول به ادامه تحصیل هستند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی اصفهانی عنوان داشت: آخرین گروه از بازماندگان سطح دو مؤسسه، دو نیمسال پایانی خود را در سال تحصیلی 95-94 سپری خواهند نمود و با خروج این افراد از مؤسسه در سال تحصیلی جاری، مقطع سطح دو در مؤسسه خاتمه می یابد. علاوه بر دوره های رسمی، در زبان های انگلیسی، عربی و فرانسوی نیز جمعی از خواهران طلبه و مبلغ در حال ادامه تحصیل می باشند.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *