عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

بازدید رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف تهران

 حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی با حضور در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف از نزدیک با فعالیت های این مرکز آشنا و زمینه های تعامل و همکاری بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن با اشاره به فعالیت های این میز تخصصی بیان کرد:  تاکنون ایده های متعددی ارائه و مورد بررسی قرار گرفته که یکی از آن ها المان های شهری است، طراحی المان با سوژه های قرآنی مانند ماهی حضرت یونس علیه السلام.
 
وی ادامه داد: در بخش اول سوژه و ایده پردازی و شناسنامه فنی است و مرحله بعد مرحله اجرایی و ساخت طرح می باشد که باید توسط متخصصین سازه و معماری صورت پذیرد و این امر می تواند زمینه فعالیت مشترک این دو نهاد باشد.
 
مهندس دهبیدی پور رییس مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف تهران در ابتدای صحبت های خود با معرفی این مرکز به فلسفه وجودی آن اشاره کرد و گفت: این مرکز تلاش دارد با ایجاد شرایط، امکانات و بستر فعالیت ها جلوی فرار مغزها را بگیرد.
 
وی با بیان این که پنج عامل موفقیت برای شرکت های نوبنیان وجود دارد افزود: تیم، مهم ترین عامل موفقیت شرکت های نوبنیاد است که وجود تیم های مکمل و پایدار نقش به سزایی در موفقیت شرکت های نوبنیاد را بازی می کند.
 
وی دومین عامل را راهبر که نقش آن مربیگری، هدایت و روحیه دهنده به تیم است، بیان کرد و گفت: توجه به مهارت های سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین توجه به بازار و نیاز روز مردم و تأمین منابع مالی با وصول بالا از دیگر عوامل موفقیت شرکت های نوبنیاد است.
 
وی با ترسیم اکوسیستم و نقشه همکاری آن مرکز با شرکت های نوبنیاد خاطر نشان کرد: مرحله اول کارآفرینی است و این مرکز به توانمندسازی تیم ها پرداخته و مرحله دوم شتاب دهنده و مرحله سوم ورود به فضای رقابتی و بازار است.
 
وی افزود: جامعه اگر محتوا و پکیج خوبی دریافت کند مسلماً استقبال خوبی خواهد داشت و محتوا بسیار مهم است که متأسفانه در زمینه محتوای دینی در فضای مجازی فقیر هستیم و این موضوع می تواند زمینه همکاری حوزه علمیه با دانشگاه باشد.
 
وی تصریح کرد: خواستار بررسی دقیق و همکاری بیشتر در موضوعاتی هستیم که می تواند به عنوان خوراک فکری به جامعه تزریق شود.
 
لازم به ذکر است در پایان این دیدار رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به پیشنهاد رییس این مرکز از قسمت های مختلف این مرکز بازدید و از نزدیک با فعالیت های آن آشنا شد.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *