عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

900 مبلغ در ماه محرم به مناطق مختلف کشور اعزام شدند

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در ماه محرم امسال، از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، 900 مبلغ به مناطق مختلف کشور اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان، مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار کرد: امیرالمومنین(علیه السلام) مى‌‏فرماید که رسول اللَّه (ص) فرمود : خدایا، جانشینان مرا رحمت کن. و این سخن را سه بار تکرار فرمود. پرسیده شد که اى پیغمبر خدا، جانشینانت چه کسانى هستند. فرمود: کسانى که بعد از من مى‏‌آیند، حدیث و سنت مرا نقل مى‏‌کنند، و آن را پس از من به مردم مى‌‏آ‌موزند. طبق وصیت و سفارش نبی مکرم اسلام، وظیفه ما طلاب و مبلغین تبلیغ دین، نشر و گسترش معارف دین است.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان وظیفه شناسایی، سامان دهی، آموزش مبلغین و هماهنگی برای اعزام مبلغین را در مناسبت‌های ملی، مذهبی به مناطق خاص تبلیغی بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدیان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان و ماه محرم اوج اعزام‌های تبلیغی به نقاط مختلف کشور است که همه ساله از اصفهان نیز مبلغان بسیاری به سایر استان‌های کشور اعزام می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: در اعزام مبلغین به استان‌های مختلف کشور سعی‌ می‌شود به استان‌‎های همجوار و مناطق محروم توجه بیشتری شود.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: اعزام مبلغان به استان‌ها بنا به درخواست ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، هیئت امنای مساجد انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه مبلغبن باید در کارهای فرهنگی و تبلیغی، محتوای فعالیت‌های تبلیغی خود را غنی‌تر کنند، افزود: احیای سنت‌ها، تلاش در راستای تعمیق باور دینی، خرافه زدایی از مراسم عزاداری، تشکیل کلاس‌های معارف، توجه به معارف قرآن، برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن، معرفی سبک زندگی اسلامی، توجه به مسائل جمعیتی، تبیین احکام و توجه به سیره پیامبر اسلام(ص) و برگزاری نماز جماعت از نکاتی است که مبلغبن باید نسبت به آن‌ اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدیان تصریح کرد : در ماه محرم امسال 700 مبلغ آقا و 200 مبلغ بانو به مناطق مختلف از جمله استان‌های همجوار و نقاط محروم اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: توجه به فعالیت‌های قرآنی از نکات مهم و مورد توجه مبلغان است، در مناطقی که اختلاف‌های قومی و مذهبی وجود دارد، باید با بهره گیری از معارف قرآن تلاش کردt تنش و اختلاف‌های موجود را رفع کرد.
مدیرکل امور فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان خاطر نشان شد : در  ماه رمضان که ماه بهار قرآن است توجه و استقبال مردم از محافل و کلاس‌های قرآنی بیشتر است، ولی به این معنا نیست که در ماه محرم به معارف قرآن توجه نداشته باشیم.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *