عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

+ ثبت نام فردی تبلیغ نوین

بسمه تعالی



شیوه نامه جذب و گزینش مبلغ نوین

مقدمه

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در راستای مأموریتهای خود مبلغان و گروه های تبلیغی را برای فعالیت در حوزه تبلیغ نوین جذب،ساماندهی و حمایت می نماید.
به منظور تعیین ضوابط کلی جذب و گزینش مبلغ در عرصه های نوین تبلیغی این آئین نامه تدوین شده است.

تعاریف
ماده1. مبلغ نوین: کلیه برادران و خواهران طلبه¬ای که در یکی از حوزه های تبلیغ نوین فعال بوده و در دفتر دارای پرونده تبلیغ نوین می¬باشند. 
ماده2. جذب و گزینش: فرایندی است که طلاب حوزه‌های علمیه برای تشکیل پرونده تبلیغ نوین در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه طی می‌نمایند.

جذب و گزینش
ماده3. فرایند تشکیل پرونده تبلیغ نوین شامل مراحل ذیل می‌باشد:
   1- ثبت نام در سایت مرسلات
   2- ارائه مدارک و آثار مورد نیاز به صورت حضوری
   3- گذراندن دوره آموزش بدو تبلیغ نوین در اداره آموزش های کاربردی دفتر
   4- شرکت و قبولی در آزمون‌های شفاهی و عملی و ارزیابی آثار
   5- انجام تحقیقات و مثبت بودن نتیجه تحقیقات 
   6- اختصاص یافتن شماره پرونده تبلیغی

ماده4. شرایط تشکیل پرونده تبلیغ نوین:
   1. اتمام پایه شش حوزه 
   2. توانایی فعالیت تبلیغی در عرصه تبلیغی مورد تقاضا
   3. عدم سوء پیشینه 

تبصره1: کسانی که موفق به اتمام پایه چهار حوزه شده اند به عنوان “بشیران نوین” جذب و ساماندهی می شوند.
تبصره2: ملاک آشنایی با فعالیت تبلیغی در عرصه تبلیغی مورد تقاضا،کمیت و کیفیت اثر و محصول ارائه شده توسط مبلغ می باشد.
تبصره3: آثار ارائه شده توسط مبلغ،در عرصه تبلیغ نوین توسط دو کارشناس فنی، ارزیابی و در “کمیته تبلیغ نوین” نسبت به پذیرش یا عدم پذیرش آنها تصمیم گیری خواهد شد. تعیین کارشناسان فنی، برعهده رییس اداره هنری خواهد بود.

ماده5. مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده:
   1.گواهی وضعیت تحصیلی مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه
   2. یک قطعه عکس جدید رنگی 4*3
   3. تصویر کارت ملی و شناسنامه
   4. شماره حساب صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی
   5. تکمیل فرم های مربوطه

ماده6. مبلغ نوین موظف است در یکی از سه گرایش قالبی ذیل ثبت نام نماید:
   1. رسانه
   2. فضای مجازی
   3. هنری:
                 • ادبیات(شعر و داستان، نمایشنامه ، فیلمنامه و نثر)
                 • هنرهای ترسیمی(نقاشی، خطاطی، و…) 
                 • هنرهای نمایشی(سینما، تئاتر، و…)
                 • هنرهای دستی(مجسمه سازی، شیشه گری، و…)
                 • موسیقی(سرود،همخوانی،نغمات،مرثیه و…)

ماده7. با توجه به مسأله محور بودن فعالیت های دفترتبلیغات،مبلغ موظف است هنگام ثبت نام،در راستای حل یکی از مسائل ذیل،گرایش موضوعی خود را انتخاب نماید:
   1. توسعه فرهنگ قرآنی 
   2. تحکیم نظام خانواده و سبک زندگی اسلامی
   3. مبانی سیاسی نظام جمهوری اسلامی
   4. مقابله با فرق و جریانات انحرافی

ماده8. پذیرش گرایش موضوعی غیر از چهار مورد مذکور در ماده هفت،منوط به تأیید “کمیته تبلیغ نوین” می باشد.
ماده9. “کمیته تبلیغ نوین” از اعضای ذیل تشکیل می شود:
   1. رئیس دفتر
   2. مدیرکل فرهنگی تبلیغی
   3. رییس ادارۀ فرهنگی هنری
   4. سه کارشناس مدعو(متخصص در عرصه های تبلیغ نوین:مجازی،رسانه،مکتوب) که با پیشنهاد رئیس اداره هنری و تأیید مدیر کل انتخاب می شوند.

ماده10. آزمون شفاهی و عملی به صورت تخصصی و بر اساس عرصه های نوین تبلیغی، که توسط داوطلب انتخاب شده است، انجام می شود.
ماده11. منابع و سرفصل آزمون‌های شفاهی و عملی برای هر رشته تبلیغی توسط “اداره فرهنگی هنری” تعیین و پس از تصویب در “کمیته تبلیغ نوین” اعلام می‌گردد.
ماده12. پس از قبولی متقاضیان در آزمون‌های شفاهی و عملی به آنها شماره پرونده تبلیغی اختصاص می‌یابد.
ماده13. آیین نامه رتبه بندی و ارتقای مبلغین نوین و هنری به صورت مجزا تدوین خواهد گردید.
ماده14. این آئین‌نامه فقط به منظور جذب و گزینش مبلغان نوین و هنری می‌باشد و تعهدی برای دفتر در زمینه بکارگیری مبلغان بوجود نمی‌آورد.

       

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *