عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

چرا دفاع ما مقدس است؟

به همت معاونت آموزش و تهذیب مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین(ره) دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مراسم تجلیل از شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با حضور یکی از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ابراهیم چترایی یکی از رزمندگان و جانبازان جنگ تحمیلی با حضور در جمع طلاب مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین(ره) به بررسی ابعاد 8 سال دفاع و وضعیت امروز رزمندگان در نبرد با تکفیریان پرداخت.

وی به توصیف و تشریح اوضاع حاکم بر ایران انقلابی پس از سقوط رژیم پهلوی پرداخت و گفت: در زمانی که نه ارتش منسجمی داشتیم و حتی عده ای از فرماندهان وابسته به رژیم سابق کمر همت به براندازی  انقلاب بسته بودند و از طرفی نیروهای مقدماتی هم فرمانده نداشتند و مردم در داخل دچار سردرگمی و اضطراب شده بودند در این لحظه این سخنان روحیه بخش امام خمینی(ره) آرامش را به جامعه برگرداند و جوانان ندای رهبر خویش را لبیک گفتند و در جنگ حضوری شجاعانه و دلاورانه پیدا کردند.

چترایی در ادامه افزود: در تاریخ سیصد ساله اخیر ایران جنگ های بسیاری رخ داده اما در این میان فقط به جنگ هشت ساله با دشمن بعثی فقط لقب دفاع مقدس داده شد، دفاع مقدسی که در سه کلمه وحدت، ایثار و گذشت یا به تعیبر دیگر مظلومیت  و خلاقیت و نوآوری  خلاصه می شود.

وی علت نامگذاری این جنگ به دفاع مقدس را بیان کرد و گفت: این دفاع مقدس بود چرا که رزمندگان خدا را با تمام وجودشان حس می کردند و با تمام کمبود ها کنار آمده بودند و نه هدفشان کشور گشایی بود نه تصرف خاک و نه اینکه خودی نشان بدهند ما جنگیدیم تا خدا را بهتر بشناسیم.

چترایی در پایان گفت: امروز تأمین امنیت مرزهایمان فراتر از مرزهای جغرافیایی در حال حاضر است و هدف تکفیری ها ایران اسلامی است و اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید امروز در اصفهان با تکفیری ها می جنگیدیم.
 

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *