عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

+ ثبت نام گروهی تبلیغ نوین

بسمه تعالی



شیوه نامه جذب و گزینش گروه تبلیغ نوین

 

الف) کلیات
مقدمه
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در راستای مأموریتهای خود ،گروه های تبلیغی را برای فعالیت در حوزه تبلیغ نوین جذب،ساماندهی و حمایت می نماید.
به منظور تعیین ضوابط کلی جذب و گزینش،ساماندهی، آموزش ، حمایت،نظارت و تصویب طرح های پیشنهادی گروه های تبلیغی در عرصه های نوین تبلیغی این آئین نامه تدوین شده است.

تعاریف
ماده1. مبلغ نوین: کلیه برادران و خواهران طلبه ای که در یکی از حوزه های تبلیغ نوین فعال بوده و در دفتر دارای پرونده تبلیغ نوین می باشند. 
ماده2. گروه تبلیغ نوین: گروه تبلیغی ای که در یکی از حوزه های نوین تبلیغی فعال بوده و دارای مجوز تبلیغ نوینِ گروهی از دفتر باشند.

ب) ساماندهی و تشکیل گروه های تبلیغ نوین

ماده3. امور مربوط به تشکیل و ساماندهی گروه های تبلیغ نوین، توسط اداره فرهنگی هنری انجام می شود.
ماده4. فرایند صدور مجوز گروه های تبلیغ نوین در دفتر شامل مراحل ذیل می‌باشد:
   1. ثبت درخواست مسؤل گروه در سامانه مرسلات
   2. ارائه مدارک مورد نیاز(فرم تعهد همکاری در گروه به امضای تمام اعضای گروه)
   3. بررسی توانمندی سرگروه و اعضا
   4. معرفی گروه به صندوق جهت افتتاح حساب حقوقی
   5. افتتاح حساب حقوقی با امضای مشترک سرگروه و جانشین
   6. صدور مجوز گروه تبلیغ نوین

ماده5. درخواست گروه باید شامل موارد زیر باشد:
   1. مشخصات سرگروه،جانشین سرگروه واعضاء شامل: شماره پرونده تبلیغ نوین
   2. حوزه تخصصی فنی فعالیت گروه
   3. حوزه تخصص محتوایی فعالیت گروه

ماده6. توانمندی سرگروه و اعضاء پیشنهادی از طریق بررسی مدارک و مصاحبه و آزمون عملی توسط اداره مربوطه احراز می گردد.

ماده7. هر گروه تبلیغ نوین از حداقل 4 نفر و حداکثر 10 نفر تشکیل می شود که یک نفر از آنها به عنوان سرگروه و یک نفر به عنوان جانشین انتخاب می شود. 

ماده8. شرایط اعضاء
   1. داشتن پرونده تبلیغ نوین در دفتر تبلیغات اسلامی
   2. حداقل یکی از اعضای گروه می بایست دارای تخصص نسبی در تخصص محتوایی گروه باشد.

ماده9. شرایط سر گروه و جانشین گروه
   1. سابقه کار در عرصه تبلیغ نوین در موضوع گروه تبلیغی مربوطه
   2. توانمندی مدیریتی و ارتباط با اعضاء گروه با تأیید کمیته تبلیغ نوین
   3. دارای شخصیت مقبول در گروه

ماده10. وظایف سر گروه 
   1. مدیریت امور گروه تبلیغی اعم از منابع انسانی، امور مالی و پشتیبانی، نظارت و ارزیابی
   2. شناسایی مهارتهای اعضای گروه
   3. ایجاد هماهنگی، حفظ انسجام و پویایی گروه و تقسیم کار در بین اعضای گروه.
   4. تبادل نیرو(مبلغ) بین گروه های فعال با هماهنگی دفتر
   5. شناسایی معضلات فرهنگی، اجتماعی و دینی در موضوع مأموریت گروه مربوطه
   6. ارزیابی مستمر اعضای گروه با توجه به آیین نامه ها و دستور العمل های مربوطه و گزارش آن به دفتر
   7. شناسایی نیازهای آموزشی اعضاء گروه و ارائه آن به دفتر
   8. پیگیری و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز اعضای گروه 
   9. برنامه ریزی برای ارتقاء دانش افزایی و مهارت افزایی اعضاء گروه
   10. آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و تهدیدهای گروه در حوزه تبلیغی موبوطه
   11. تشکیل جلسات مستمر گروه تبلیغی

ماده11.  وظایف مسئول روابط عمومی
در هر گروه یک نفر(ترجیحا جانشین سرگروه) به عنوان مسئول روابط عمومی گروه انتخاب  و وظایف ذیل را برعهده دارد:
   1. ارائه طرح و برنامه های فرهنگی و تبلیغی گروه به دفتر
   2. به روز رسانی اطلاعات پرونده تبلیغی اعضاء گروه 
   3. ارائه گزارش فعالیتهای گروه به دفتر 
   4. تعامل و ارتباط مستمر با اداره کل 
   5. هماهنگی و ارتباط مستمر با سایر سرگروه های تبلیغ نوین فعال و همسو.
   6. تعامل و ارتباط مستمر با نهادهای فرهنگی و تبلیغی استان و کشور

ماده12. وظایف اعضاء
   1. پایبندی به مقررات تبلیغ نوین گروهی و گروه تبلیغی.
   2. اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی مصوب گروه با هماهنگی گروه
   3. پاسخگویی به سرگروه نسبت به وظایف و مأموریتها
   4. ارائه گزارش عملکرد و فعالیتها به سر گروه
   5. شناسایی مشکلات و موانع تبلیغی و گزارش آنها به سر گروه
   6. شرکت در آموزشها و جلسات گروه

ماده13. تشکیل گروه تبلیغ نوین توسط خواهران مبلغه بلامانع می باشد.

ماده14. عضویت خواهران مبلغه در گروه های تبلیغی برادران، مشروط به وجود محرم در گروه است.
تبصره: حداکثر یک سوم اعضاء هرگروه تبلیغی برادران می توانند از خواهران مبلغه باشند.

ماده15. افراد غیر طلبه می توانند به عنوان اعضای غیر اصلی با گروه های تبلیغی همکاری نمایند.

ماده16. کارمندان رسمی دفتر تبلیغات نمی توانند به عنوان سرگروه تبلیغی فعالیت نمایند.

ماده17. تعداد گروه های تبلیغی بر حسب ضرورت و با تشخیص “کمیته تبلیغ نوین” تعیین می گردد.

ماده18. گروه تبلیغ نوین موظف است در یکی از سه گرایش قالبی ذیل فعالیت نماید:
   1. رسانه
   2. فضای مجازی 
   3. هنری:
                • ادبیات(شعر و داستان، نمایشنامه ، فیلمنامه و نثر)
                • هنرهای ترسیمی(نقاشی، خطاطی، و…) 
                • هنرهای نمایشی(سینما، تئاتر، و…)
                • هنرهای دستی(مجسمه سازی، شیشه گری، و…)
                • موسیقی(سرود،همخوانی،نغمات،مرثیه و…)

ماده19. با توجه به مسأله محور بودن فعالیت های دفترتبلیغات،مبلغ موظف است هنگام ثبت نام،در راستای حل یکی از مسائل ذیل،گرایش موضوعی خود را انتخاب نماید.
   1. قرآن
   2. خانواده و سبک زندگی
   3. ولایت فقیه و نظام سیاسی اسلام
   4. فرق و جریانات انحرافی

ماده20. تبصره:پذیرش گرایش موضوعی غیر از چهار مورد فوق،منوط به تأیید “کمیته تبلیغ نوین” می باشد.

ماده21. هر مبلغ نوین می تواند در دو گروه تبلیغ نوین عضو گردد و هر مبلغ نوین فقط در یک گروه تبلیغ نوین به عنوان سرگروه پذیرفته می شود.

ماده22. این آئین‌نامه فقط به منظور جذب و گزینش گروههای تبلیغ نوین و هنری می‌باشد و تعهدی برای دفتر در زمینه بکارگیری گروهها بوجود نمی‌آورد.

ماده23. آیین نامه آموزش،حمایت،تصویب و نظارت بر طرح های تبلیغ نوین، رتبه بندی و ارتقاء گروههای تبلیغ نوین به صورت مجزا به صورت مجزا تدوین خواهد گردید.
 

 مهم 
قبل از ثبت نام گروهی باید در بخش تبلیغ فردی ثبت نام نمایید.
 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *