عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

نشست علمی امام خمینی(ره) و تحولات منطقه

با همکاری انجمن ترجمه حوزه علمیه قم نشست علمی «امام خمینی(ره) و تحولات منطقه» با حضور خانم حکیمه راچمن از اندونزی با حضور نخبگان علمی حوزه و زبان دانان به زبان انگلیسی و فارسی و در قالب پرسش و پاسخ در مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان سرکار خانم حکیمه راچمن متولد 1964 میلادی در جاکارتای اندونزی است، رشته اصلی ایشان انسان شناسی و دارای فعالیت های خیرخواهانه و بشر دوستانه هستند.

ایشان عضو مؤسسه اهل البیت علیهم السلام اندونزی هستند و در پیاده روی از نجف تا کربلا و همراه کاروان کمک های بشر دوستانه به مردم غزه حضور داشته اند و در گذشته مدیر روابط عمومی شرکت مرسدس بنز اندونزی نیز بوده اند.

حکیمه راچمن با تأکید به تأثیر زندگی ساده امام خمینی(ره) در انتخاب مذهب تشییع، گفت: بسیار جالب بوده که رهبر یک کشور در عین اقتدار و قاطعیت در منزل و در برخورد با خانواده شخصیتی خاضعانه و فروتنانه دارند.

وی تصریح کرد: این اطلاعات را مرهون شرکت اتفاقی در یک نمایشگاه کتاب و خرید کتاب وصیت صوفی که شرحی بر زندگی نامه مرحوم امام خمینی(ره) و پس از آن در سال 2005 با حضور در ایران به مطالعه بیشتر آثار امام خمینی(ره) پرداخته ام.

وی گفت در رابطه با شخصیت مقام معظم رهبری اذعان داشت: کسی را که امام(ره) تأیید کنند دارای همان ویژگی های امام است و در سفر به غزه خیلی از فلسطینی ها سؤالاتی پیرامون سبک و سیره زندگی امام(ره) و رهبر ایران می پرسیدند و خیلی از افراد در مؤسسه اهل البیت علیهم السلام اندونزی مرجع تقلیدشان آیت الله سیستانی و برخی دیگر مقام معظم رهبری است.

وی نظم و وقت شناسی را دومین مؤلفه مهم شخصیت حضرت امام خمینی(ره) بر شمرد و تصریح کرد: شیعه مساوی است با دانش، هوش، مطالعه و مخصوصاً کتاب و بهترین روش ها گفتگو و دیالوگ است، همانطور که رهبر انقلاب فرموده اند «در برخورد با بچه ها هم منطق را حکم فرما کنید» و باید مذهب شیعه را ساده تر بیان کنیم و مخاطبین را از اسلام نترسانیم.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *