عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

نمایشگاه قرآن نیازمند نوآوری و پشتیبانی محتوایی بیشتری است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان پرداختن به محتوای قرآن در نمایشگاه قرآن و عترت را مهم و ضروری دانست و گفت: خلاقیت و نوآوری، توسعه گرایش ها و رشته ها، ارائه مشاوره های قرآنی و پشتیبانی محتوایی در نمایشگاه قرآن نیاز به تامل بیشتر دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با بیان این که برپایی نمایشگاه در فضا و مکان جدید که در دست احداث است، مورد تأکید نیست اظهار داشت: برپایی نمایشگاه در فضا و مکان جدید مورد تأکید نمی باشد چرا که موضوع مهم تر، پرداختن به محتوای قرآن در هر فضا و مکانی است.
 
وی وظیفه و ماموریت دفتر تبلیغات اسلامی را تامین محتوای دینی، ترویج مباحث دینی و سازماندهی مبلغان عنوان کرد و ادامه داد: پرداختن به ابعادی از جمله نمونه های تجلی قرآن در طبیعت، سنت ها و آیین ها، ادبیات و شعر و محصولات قرآنی در کنار ماموریت سازمانی مبنای کار دفتر تبلیغات استان می باشد که در این نمایشگاه نیز به چشم می خورد.
 
حجت الاسلام و المسلمین قطبی با ابراز تأسف از این که در این نمایشگاه بحث محتوایی قرآن کمتر مورد پردازش قرار گرفته است افزود: در بحث محتوایی نمایشگاه قرآن در 4 بعد خلاقیت و نوآوری، توسعه گرایش ها و رشته ها، ارائه مشاوره های قرآنی و پشتیبانی محتوایی نیاز به تامل بیشتر می باشد که متاسفانه به این ابعاد کمتر پرداخته شده است.
 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه خلاقیت و نوآوری در بحث محتوایی نمایشگاه متناسب با تغییر و تحولات مدرن جامعه نیست خاطر نشان کرد: در نمایشگاه قرآن وجود مشاوران و کارشناسان مذهبی که خدمات مشاوره ای و قرآنی در مبحث تربیت و پرورش فرزند و انتخاب سبک زندگی براساس معارف قرآنی به مخاطبان ارائه دهد احساس نیاز می شود و همچنین می توان با توسعه رشته ها و گرایش ها از جمله در بعد ادبیات با تولید محصولاتی با مضمون شعر و داستان ذهن و فکر مخاطب را بیشتر درگیر قرآن کرد.
 
وی به تنوع پایین محصولات و خدمات قرآنی و عدم نوآوری در آن ها اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاه قرآن کلیه خدمات قرآنی از آموزش و ترویج معارف دینی تا ارائه خدمات و محصولات قرآنی را شامل می شود و این که شاهد استقبال عمومی کم از این رویداد فرهنگی، مذهبی در جامعه هستیم را باید در تنوع پایین محصولات و خدمات قرآنی، عدم خلاقیت و نوآوری، تکراری و کلیشه ای شدن نمایشگاه و تبلیغات کم جست و جو کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین قطبی همچنین با انتقاد از رسانه ها در زمینه ی انعکاس این رویداد قرآنی تصریح کرد: نمایشگاه قرآن و عترت بزرگترین رویداد خبری در استان می باشد و نقش رسانه ها در آگاهی دادن به مردم را نمی توان انکار کرد ولی متأسفانه بی مهری این رسانه ها نسبت به انعکاس و پوشش این خبر از علل استقبال کم مردم دانست.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *