عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

تکیه بر فقه ولایی مهم ترین تفکر امام خمینی(ره) بود

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره شخصیت بی نظیر امام خمینی(ره) گفت: از زیبایی های شخصیتی امام خمینی (ره) صاحب نظر بودن ایشان در علوم مختلف است، همین مسأله در آن زمان سبب شد که افراد صاحب نظری که با ایشان آشنا بودند در مقابل نظرات خاص ایشان در مواضع مختلف موضع گیری نکنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی در دومین همایش سالانه تبیین اندیشه های عرفانی اخلاقی امام خمینی(ره) که به میزبانی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، گفت: فقهی که امام خمینی(ره) تحت عنوان فقه ولایی معرفی کرده اند، فقهی است که در آن باید همه در قالب یک امت برای رسیدن به سعادت تلاش کنند.
 
وی در ابتدا وجه برتری امام خمینی(ره) نسبت به علمای تراز اول عصر خودشان را منظومه فکری بی نظیر ایشان معرفی کرد و افزود: یکی از زیبایی های منظومه فکری امام خمینی(ره) متفاوت بودن منطق فکری حاکم بر فقه در نظر ایشان نسبت به فقهای زمان خودشان و زمان ماقبل خودشان است.
 
حجت الاسلام و المسلمین قطبی ادامه داد: منطق فکری حاکم در فقه علمای قبل از دوران ظهور امام خمینی(ره) معمولاً محدود به حوزه فرد بود و امام خمینی(ره) با معرفی ایدئولوژی جدید این منطق فکری را از حوزه فردی به حوزه جمعی کشانیدند، از زیبایی های شخصیتی امام خمینی(ره) صاحب نظر بودن ایشان در علوم مختلف است، همین مسئله در آن زمان باعث شد که افراد صاحب نظری که با ایشان آشنا بودند در مقابل نظرات خاص ایشان در مواضع مختلف موضع گیری نکنند.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به دوران زندگی امام خمینی(ره) در عراق و کلاس های درس خارج ایشان تصریح کرد: فقهی که امام خمینی(ره) تحت عنوان فقه ولایی معرفی کرده اند، فقهی است که در آن باید همه در قالب یک امت برای رسیدن به سعادت تلاش کنند، البته در اندیشه های برخی از بزرگان دوران امام خمینی(ره) و بزرگان ماقبل ایشان به فقه ولایی اشاره هایی شده ولی وسعتی که این فقه در اندیشه ها و اعمال امام خمینی(ره) داشته، نظیری در دوران ماقبل ایشان نداشته است.
 
وی به نتایج فعالیت های مجاهدانه امام خمینی(ره) در حوزه فقه ولایی اشاره کرد و گفت: اولین نتیجه فعالیت های امام خمینی(ره) در حوزه فقه ولایی، شکست دولت ستم شاهی پادشاه پهلوی بود، دومین نتیجه بزرگ فعالیت های امام خمینی(ره) تشکیل یک نظام سیاسی مبتنی بر اسلام بود، نظامی که اصول آن بر استقلال، عزت درونی و امنیت استوار است و هنوز هم از ثمرات آن متنعم هستیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین قطبی با توجه به اتفاقات چند سال اخیر که در دنیای اسلام به وقوع پیوست، ابراز کرد: خیزش های اسلامی که با عنوان استقلال طلبی و برائت از زورگویان در برخی از کشورهای اسلامی به راه افتاده، تنها به خاطر مشاهده اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر مستکبرین و زورگویان جهان است.
 
استاد حوزه علمیه در پایان افزود: خداوند را شاکر هستیم که بعد از رحلت رهبر کبیر انقلاب از وجود رهبری فرزانه همچون آیت الله العظمی خامنه ای بهره مند هستیم و امیدواریم که تا ظهور امام زمان(عج) سایه ایشان بر سر ملت مستدام باشد.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *