عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

طلبه انقلابی باید ناصح، آگاه و هدایتگر سیاسی باشد / لزوم پرهیز از سیاست‌زدگی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: روحانی و طلبه انقلابی باید ناصح، آگاه و هدایتگر سیاسی باشد نه کسی که به دنبال سیاسی بازی و سیاست‌زدگی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در مجمع بزرگ مبلغان رمضان المبارک اظهار کرد: امام خمینی(ره) دو میراث بسیار گران‌بها برای ما قرار دارند، یکی به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی و دیگری نمایش الگوی عملی در عرصه سیاست است.

وی افزود: امام خمینی(ره) انقلابی بود، انقلابی ماند و خار چشم دشمنان اسلام بود که بر اساس آیات قرآن کریم مجاهدانی که در راه خدا قدم بر می‌دارند هر قدمشان باعث خشم کفار می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: امام(ره) در زمان خود با حرکت‌های انقلابی دل استکبار را خالی می‌کرد و به فرموده قرآن هر تصمیم و عمل او عمل صالح است.

وی با اشاره اهمیت ماه مبارک رمضان تصریح کرد: همان‌گونه که در امور طبیعی و جسمانی بالا بودن اشتها در برابر غذا نشانه سلامتی مزاج است و بی‌اشتهایی نشانه بیماری جسمانی است، در امور معنوی نیز عدم اقبال به عبادات نشانه بیماری روح انسان است.

حجت الاسلام و الملسمین دکتر واعظی تبیین کرد: در سطوح مختلف حوزه‌های علمیه باید بحث‌های مربوط به فرهنگ انقلاب از اصل ولایت فقیه تا دیگر مباحث تئوریک را عملیاتی کرد که برنامه‌هایی در همین راستا در دفتر تبلیغات اسلامی در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های طلاب و مبلغان دینی باید بینش اعتقادی به پیوند اسلام و سیاست باشد، همچنین تداوم امامت و ولایت فقیه از دیگر ارکانی است که باید حوزه‌های انقلابی از آن برخوردار باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: عدم تفسیر انزواطلبانه از دیگر ویژگی‌های یک طلبه انقلابی است و نباید عده‌ای در برابر نابسامانی‌های سیاسی دچار یاس و سرخوردگی سیاسی و اجتماعی شوند و گوشه‌گیری کنند.

حجت الاسلام و الملسمین دکتر واعظی توضیح داد: حوزه انقلابی حوزه‌ای است که همه جانبه نگر باشد و در عین دارا بودن حساسیت‌های سیاسی، حساسیت‌های معنوی و اجتماعی نیز داشته باشد؛ حوزه انقلابی حوزه‌ای است که از آگاهی سیاسی برخوردار باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان عنوان کرد: روحانی و طلبه انقلابی باید ناصح، آگاه و هدایتگر سیاسی باشد نه کسی که به دنبال سیاسی بازی و سیاست زدگی است، مصیبت اصلی جامعه امروز ما ضعف اخلاق و معنویت در همه طبقات جامعه است و باید مجالس خود را از عطر اخلاق و معنویت آکنده کنیم.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *