عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

نشستی با موضوع فناوری های نو، فرصت ها، تهدیدها

حجت الاسلام و المسلمین محمد فروهر در نشستی در دفتر تبلبغات اسلامی اصفهان که با حضور مدیران و معاونین این دفتر برگزار شد به بررسی فناوری های نو پرداخته و بر لزوم مدیریت در فضای مجازی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حجت الاسلام و المسلمین محمد فروهر مدیر رسانه معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم به فلسفه ایجاد شورای عالی مجازی در کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری سال هاست دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب های مجازی را گوشزد می نمایند و می فرمایند «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم» که این جمله رهبری نشان از گستردگی این فضا دارد.

وی در ادامه به سخن دیگری از رهبری اشاره کرد که نشان از اهمیت فعالیت در فضای مجازی دارد و ایشان می فرماید: «ارزش فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است» حال اگر ابعاد و گستردگی انقلاب اسلامی را در نظر بگیریم خواهیم دید چقدر فضای مجازی مهم است و باید تلاش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فروهر فضای مجازی را حیث دوم زندگی معرفی کرد و گفت: این رویکرد با نام Second life  در دنیا مطرح است و تمام  بازخوردی که در فضای حقیقی ما دارد یک بازخورد از آن را می توان در فضای مجازی دید.

وی به سهم سه دهم درصدی محتوای فارسی در فضای مجازی اشاره کرد و تصریح کرد: از این سهم نیمی به سایت های هجو اختصاص دارد و نیمی از بخش باقیمانده نیز بدون سند و مدرک مطلب ارائه نموده و فقط بخش اندکی از این سهم قابل اعتماد است.

مدیر رسانه معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در ادامه صحبت های خود مخاطبین را به تأمل درباره تأکیدات و تعبیرات رهبری درباره فضای مجازی دعوت نمود و عنوان کرد: این جمله که اداره فضای مجازی نیازمند حرکت انقلابی است و  این حرکت باید از حوزه های علمیه آغاز شود. و باید حوزه های علمیه گفتمان و ادبیات سازی را وظیفه اصلی خود بدانند.

وی در ادامه بر ضرورت باز خودگیری تأثیر فضای مجازی بر فضای واقعی اشاره کرد و گفت: تبلیغ در فضای مجازی دارای فرصت ها و تهدیدهاست و غفلت از آن می تواند تبعات سنگینی به دنبال داشته باشد که کمترین آن راه اندازی موبایل با دادن اجازه دسترسی به 35 برنامه و اطلاعات از گوشی ماست. 

حجت الاسلام و المسلمین فروهر در ادامه از تأثیر رسانه بر زندگی امروزه خبر داد و گفت: ما امروزه به تکنولوژی زدگی دچار شده ایم که در این بین تلفن همراه با خود نوعی انزوای اجتماعی به دنبال داشته و آمارها حاکی از این آسیب است که خانواده ها تنها 12 دقیقه برای در کنارهم بودن وقت می گذارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در کنار اقدامات سلبی اقدامات ایجابی نیز باید باشد و اگر به دنبال محدود کردن استفاده از اینترنت هستیم باید حرکت کنیم به سمت شبکه ملی اطلاعات که متأسفانه امروزه به حاشیه رفته است و وظیفه ما تقویت این حرکت است.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *