عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

نشست تخصصی با موضوع آسیب شناسی تبلیغ دین

نشست تخصصی با موضوع آسیب شناسی تبلیغ دینی با هدف شناسایی آسیب و نقاط ضعف تبلیغ دینی، تقویت و اثر بخشی تبلیغ دین ویژه معاونین و رؤسای ادارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری در جمع معاونین و رؤسای ادارات دفتر تبلیغات روایت شریفی از امام موسی کاظم علیه السلام بیان کرد که فرمودند: «لَیْسَ مِنّا مَنْ لَمْ یُحاسِبْ نَفْسَهُ فى کُلِّ یَوْمٍ…» از ما نیست کسى که هر روز اعمال خود را محاسبه نکند.

وی یکی از مشکلات مجموعه های حوزوی را نبود ارزیابی از عملکرد ها دانست و بیان داشت: یعنی بررسی عملکرد در فلان موضوع که عمل کرده ایم چقدر جواب داده؟

رئیس مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه ما فقط برای اجرا هزینه می کنیم ولی هزینه ای برای آمایش و نظر سنجی نمی کنیم لذا در کل حوزه علمیه فقدان دفتر مطالعات اجتماعی به چشم می خورد.

وی در ادامه تصریح کرد: از جدی ترین مشکلات تبلیغ روحانیت، عدم تفکیک بین زبان
محفلی با زبان عام است چرا که نمی توان هر حرفی را برای همه کسی گفت، بلکه روحانی باید بداند مخاطب چه کسی است و چه باید بگوید.

حجت الاسلام و المسلمین زائری با تأکید به این که از ویژگی های تبلیغ مسیحی تفکیک قائل شدن نسبت به مخاطب است، افزود: مبلغان مسیحی برای کودک، بیمار بستری شده در بیمارستان برای عروس و داماد، مدیر، دانشجو و… تناسب کلامی را رعایت می نمایند و ما باید این تکنیک را به مبلغان آموزش دهیم.


 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *