عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

تبلیغ شفاهی و مکتوب طلاب اصفهان، به شش زبان زنده دنیا / گزارش تصویری

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به مناسبت سالروز تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان با ارائه سیر تاریخی از روند تبلیغ اسلام از پیدایش تاکنون گزارشی از فعالیت های انجام شده در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به همزمانی و تقارن عید بزرگ مبعث و سالروز تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی(ره) و با تبریک این مناسبت ها گفت: همزمان با نزول اوّلین آیات وحی بر قلب پیامبر(ص) امر تبلیغ رقم خورد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در اوّلین تبلیغ خویش حضرت خدیجه(س) و حضرت علی(ع) را به دین اسلام دعوت نمود و ایشان اوّلین مؤمنین و اوّلین مبلغین در کنار حضرت در فضای تاریک بت پرستی بودند که با صداقت و پایداری و پافشاری به تبلیغ دین پرداختند و افرادی که نوری از هدایت در قلبشان بود به این ندا لبیک گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی در ادامه خاطر نشان کرد: آرام، آرام اصحاب پیامبر(ص) شکل گرفت، بعضی از اصحاب به محض ایمان آوردن، خود به مثابه یک مبلغ کار کردند و این نشان از آن است که هرکس به برکتی از دین دست یافت باید به دیگران نیز بدهد و این همان معنای امر به معروف است و ترویج دین وظیفه همه مؤمنان است.

وی از یاسر و سمیه به عنوان دو یار گرانمایه پیامبر اسلام(ص) در امر تبلیغ یاد کرد و گفت: این دو برزگوار با ایمان قوی خود و با وجود شکنجه های سخت دست از ایمان خویش برنداشته و تا پای جان ایستادگی نمودند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: حضرات معصومین علیهم السلام هم با تربیت دانشمندان به اعزام ایشان به اقصی نقاط مملکت اسلامی و برخی در حکم ولات امر(سرپرستی) به شمار می آمد دریغ ننمودند که مصداق بارز این مبلغین سلطان علی بن محمد باقر فرزند دلبند حضرت باقرالعلوم علیه السلام است که در پی درخواست کتبی مردم فین کاشان از سوی حضرت(ع) به عنوان مبلغ اعزام شدند.

وی تصریح کرد: این سیره در زمان غیبت از سوی مراجع بزرگ پیگیری شد و اعزام شخصیت هایی نظیر آیت الله بهشتی به هامبورگ توسط آیت الله بروجردی در پیش از انقلاب از این مقوله است.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در آستانه فروردین 58 حضرت امام خمینی(ره) فرمان اعزام تعدادی مبلغ را صادر نمودند که این فرمان منجر به تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در 16 اردیبهشت 58 شد که به لطف خدا و با حمایت رهبری معظم انقلاب اسلامی و با همّت دانشمندان حوزوی دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی در سطح کشور فعالیت گسترده ای دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود، گزارشی از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی ارائه کرد و عنوان داشت: از فعالیت های گسترده دفتر در زمینه کاوش های علمی و پژوهش های اسلامی در قالب پژوهشگاه فرهنگ اسلامی عرصه بزرگی را در حوزه های مختلف اعم از اخلاق، فلسفه، قرآن، کلام، فقه و… رقم زده است که ثمره این زحمات تاکنون بیش از 2700 عنوان کتاب در زمینه علوم دینی بوده که برخی از آن ها به زبان های متعدد نیز ترجمه شده است.

رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن به بخش دیگری از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: تحصیلات تکمیلی در قالب دانشگاه باقرالعلوم(ع) و چندین مؤسسه آموزشی در شهرهای قم، اصفهان، مشهد و تهران توانسته طلابی که درحوزه  علمیه معرفت اوّلیه را کسب نموده و نیازمند علوم روز جهت تبلیغ اند را آموزش دهد.

وی اظهار داشت: در کنار این آموزش ها، آموزش 6 زبان زنده دنیا شامل عربی، انگلیسی، چینی، اسپانیایی، فرانسه و آلمانی و بهره مندی از این مهارت در قالب تبلیغ شفاهی و مکتوب می باشد.

وی از اعزام مبلغان در مناسبت های مختلف به ویژه ماه های مبارک رمضان و محرم الحرام به اقصی نقاط کشور، مساجد، هیئات، دانشگاه ها و نقاط آسیب پذیر مانند زندان ها و دیگر مراکز نام برد و خاطر نشان کرد: امروز طلاب آشنا و مسلط به ادبیات روز و رسانه های روز در فضای مجازی و اینترنت، انیمیشن و… به تبلیغ می پردازند.

وی در بخش پایانی صحبت های خود اذعان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی با در اختیار داشتن 400 کارشناس خبره آماده پاسخگویی به سؤالات شرعی، مشاوره دینی و… می باشد که دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان سالانه پاسخگوی بیش از یکصد و بیست هزار پرسش می باشد.
 

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *