عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

مبلغان اربعین در خدمت به زائران حسینی توفیق مضاعف دارند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه خدمتگزاری به زائران امام حسین(ع) توفیق است، گفت: خدمتگزار فکر زائران بودن، توفیق مضاعف است که مبلغان دینی از این توفیق بهره‌مند هستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری ایکنا، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در «دومین آیین بدرقه مبلغان اربعین» که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: زیارت امام حسین(ع) در بین زیارات همه معصومین(ع) ویژه و خاص است. کسی که زیارت حضرت اباعبدلله(ع) را انجام داده، خدا را در عرش زیارت کرده است. عبادت‌های زیبای مشابه این هم زیاد داریم و کربلا نیز مکانی استثنایی است که با هیچ‌کجا قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در روایت بیان شده که ثواب زیارت نجف بسیار بیشتر از کربلاست که از فضیلت پدر بر پسر ناشی می‌شود. عباداتی هم نظیر اینکه هر گام به سوی کربلا ثواب یک حج را دارد، بسیار است. خدمتگزاری به زائران امام حسین(ع) توفیق و خدمتگزار فکر زائران بودن، توفیق مضاعف است که مبلغان دینی از این توفیق بهره‌مند هستند. خدمتگزاری به جسم مسلمانان حائز اهمیت بسیاری است؛ ولی خدمت به فکر آنان اهمیت بیشتری دارد و هدف این است که افراد بتوانند با معرفت بیشتری به زیارت امام حسین(ع) مشرف شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اکنون بدرقه مبلغان برای دومین سال در حال انجام است و امیدواریم که سالیان بسیاری این حرکت ادامه داشته باشد. برای انجام درست این کار، نکاتی را باید مد نظر قرار داد که اولین آنها، نیت خود فرد و تبلیغ با نیت درست است. نیت سبقه عمل محسوب می‌شود. خداوند در سوره کهف به شرک در عبادت که ریا است، اشاره می‌کند و می‌فرماید ریا موجب فساد عبادت می‌شود؛ عبادت باید صالح و خالص باشد.

وی گفت: ملاک‌ها و اهداف بسیاری را می‌توان به‌مثابه نیت در نظر گرفت و یکی از آنها، خدمت برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است. نیت به معنای دعا نکردن نیست، بلکه دعا کردن نیز باید در کنار نیت باشد. نکته دوم، نماز اول وقت است؛ ولی بسیاری از افراد در پیاده‌روی اربعین آن را فدا می‌کنند که خلاف دستورات دینی است. خود مبلغان باید نماز اول وقت را برپا و به دیگران هم توصیه کنند، چنانکه حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا با شرایط بسیار سخت در میدان جنگ، نماز اول وقت را برپا کرد.

مهدوی تصریح کرد: نکته بعدی، بیان احکام است. بسیاری از افراد احکام و به‌ویژه احکام مربوط به کربلا و مسافرت را نمی‌دانند که مبلغان باید آنها را به خوبی بیان کنند. احکام وضو و غسل اهمیت فراوانی دارد و در عین سادگی، هنوز برخی افراد در آن مشکل دارند. نکته بعدی، بیان معارف دین است؛ نیازی به بیان مفصل معارف نیست و به‌طور خلاصه می‌‌توان توسل به ثقلین یعنی قرآن و عترت را مورد اشاره قرار داد.

وی توضیح داد: توجه به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر(عج)، نکته بعدی است. پیاده‌روی اربعین فرصت خوبی برای معرفی ایشان به‌شمار می‌رود. در این مسیر باید حواس خود را به کربلا معطوف کنیم و مبلغان باید در خصوص کربلا و امام زمان(عج)، داستان‌ها و ماجراهای جالب و مطالب دیگر را برای زائران بیان کنند. نکته آخر، توسل و گریه برای امام حسین(ع) است که فضیلت بسیاری دارد.
موکب فرهنگی سفراءالحسین(ع)

همچنین در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: فعالیت‌های تبلیغی و محتوایی در ایام و مراسم پیاده‌روی اربعین ضرورت جدی دارد که انجام آن بر عهده مبلغان دینی است. دفتر تبلیغات از سال گذشته موکب فرهنگی سفراءالحسین(ع) را تأسیس کرد تا بتواند فعالیت‌های دینی، حمایت‌ از خیرین، دستگاه‌ها و مجموعه‌ها و هماهنگی‌های گوناگون را در قالب این موکب انسجام ببخشد.

وی گفت: این موکب در سال گذشته ثبت رسمی شد و امسال نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ چون موکبی فرهنگی است و قرار نیست جای مشخصی در مرز و عتبات عالیات داشته باشد، بلکه تمرکز آن بیشتر بر خدمات فرهنگی است که به‌وسیله مبلغان به دیگر مواکب و افراد حاضر در پیاده‌روی اربعین عرضه می‌شود. سوگواره سفراءالحسین(ع) نیز با محوریت روایت تبلیغ در زمینه قرائت قرآن، نماز جماعت، آداب زیارت و پاسخگویی به شبهات دینی برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *