عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

کاربردی‌سازی علوم انسانی و اسلامی در شرکت «نوآوران مرآت امین»

مدیر عامل شرکت خلاق «نوآوران مرآت امین» گفت: کاربردی‌سازی علوم انسانی و اسلامی که ناظر به نیازها و مسائل جامعه و حاکمیت است مورد توجه این مجموعه است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام محسن مهریزی، مدیر عامل شرکت خلاق «نوآوران مرآت امین»؛ استارتاپی که در نمایشگاه فن‌نما در زمینه تولید خدمات خلاق، آموزش و مشاوره به دعوت خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان، غرفه‌ای را به خود اختصاص داده است، در گفت‌وگویی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸ هسته اولیه مجموعه «نوآوران مرآت امین» شکل گرفت.

وی ادامه داد: این استارتاپ در راستای حل مسائل جامعه و حاکمیت به تولید و فراوری محتوا با رویکرد راهبردی می‌پردازد و هم‌اکنون به مثابه واحد فناور، عضو پارک علم و فن‌آوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و نیز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری است.

حجت الاسلام محسن مهریزی ضمن بیان اینکه این شرکت در جامعه اندیشکده‌ها نیز عضویت دارد، گفت: در همین راستا کاربردی‌سازی علوم انسانی و اسلامی که ناظر به نیازها و مسائل جامعه و حاکمیت است نیز مورد توجه این مجموعه قرار می‌گیرد.

وی داشتن رویکرد راهبردی، تأکید بر حل مسئله و کاربردی‌سازی علوم انسانی، توجه به نیازها و مسائل نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی را از ویژگیهای خدماتی قابل ارائه در شرکت نوآوران مرآت امین دانست و افزود: ما در فراوری‌‌های محتوایی تا حد ممکن از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت خلاق «نوآوران مرآت امین» اظهار کرد: یکی از اقداماتی که انجام داده‌ایم، راه‌اندازی وبگاه عدالت‌پژوهی به نشانی edalatpazhuhi.com است که در این وبگاه، آثار و رویدادهای علمی مرتبط با عدالت شامل؛ مقالات علمی، رساله‌های دکتری، پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و نیز نشست‌ها و رویدادهای علمی به‌صورت منسجم و هدفمند بازنمایی می‌شوند تا در حدّ ممکن، ضمن ایجاد منبعی معتبر و جامع در عرصه عدالت‌پژوهی، زمینه تبدیل‌ شدن گفتمان عدالت به یک گفتمان نخبگانی، زنده و همواره حاضر در صحنه فراهم شود.

وی ادامه داد: با اقداماتی از این‌ دست می‌توان انتظار داشت مسئله عدالت به‌ مثابه یک مسئله اصلی، به طور دائم در میان نخبگان، مسئولان، مردم و به خصوص در میان نسل‌های تازه مطرح باشد و با تأکید بر مباحث کاربردی، شرایط اجرای عدالت و تحقق آن در جامعه بیش‌ازپیش تسهیل گردد.

حجت الاسلام محسن مهریزی با بیان اینکه ایده راه‌اندازی این وبگاه را در سال ۱۴۰۱ مطرح کردیم و هم‌اکنون قابل دسترسی است، بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات نوآوران مرآت امین، طرح تأسیس اندیشکده زیارت است. اندیشکده زیارت در سال ۱۴۰۱ با هدف رفع خلأ نهادی عرصه اندیشکده‌ای و مطالعات راهبردی زیارت تشکیل شد و تلاش می‌کند در حد توان با استفاده از پژوهش‌های مرتبط و سرمایه انسانی موجود، ضمن کمک به بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های ارزشمند زیارت، زمینه حل مسائل مربوط به آن‌را بیش از پیش فراهم سازد.

مدیر عامل شرکت خلاق «نوآوران مرآت امین» با اشاره به آدرس وبگاه اندیشکده زیارت، zyaratthinktank.ir اظهار کرد: به طور کلی فناوری‌های فرهنگی و نرم باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. نمایشگاه فن‌نما تا حدی به شناخته‌شدن و ارتقاء کارآمدی مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان فعال در عرصه علوم انسانی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور این شرکت در نمایشگاه فن‌نما با هدف آشنایی با مجموعه‌های فعال در این عرصه و یافتن ایده‌های جدید در عرصه فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهند، افزود: ضمن اینکه با شرکت در نمایشگاه، زمینه معرفی ما نیز فراهم به جامعه مخاطب می‌شود.

حجت الاسلام محسن مهریزی خاطرنشان کرد: ما به نوبه خودمان از زحمات همه دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم به صورت مستمر برگزاری این رویدادها ادامه داشته باشد و علاوه بر اصفهان، سایر مراکز استان‌ها هم در حد توان خود به این عرصه ورود جدی داشته باشند.

وی در پایان گفت: مخاطبان عزیز برای آشنایی بیشتر با خدمات و فعالیت‌های نوآوران مرآت امین می‌توانند به نشانی meraatamin.ir مراجعه بفرمایند. هم چنین این استارتاپ در دومین نمایشگاه ملّی فن‌نما در سالن C ، پاویون صنایع خلاق میزبان عموم علاقه‌مندان است.

یادآور می‌شود دومین نمایشگاه ملّی فناوری و نوآوری فن‌نما با حضور ۱۰ استارتاپ از خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان وابسته‌ به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و مرکز ملّی نوآوری و خلاقیت اشراق وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ۱۰ تا ۱۳ مهر از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برقرار می‌باشد.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *