عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

جبران خلأهای تربیتی با تولید بازی‌های رومیزی

مدیرعامل استارتاپ «امین؛ هزارتوی شگفتی» گفت: ایده اصلی این استارتاپ، تبدیل مفاهیم فرهنگی به بازی است و ما سعی کردیم خلأهایی را که از نظر مفاهیم تربیتی میان کودکان و نوجوانان احساس می‌شود، از طریق بازی پر کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، سید محمدعلی طاهرزاده، مدیرعامل شرکت «امین هزار توی شگفتی»؛ استارتاپی که در نمایشگاه فن‌نما در زمینه بازی رومیزی به دعوت خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان غرفه‌ای را به خود اختصاص داده است، در گفت‌وگویی اظهار داشت: شرکت «امین هزار توی شگفتی» استارتاپی است که از سال ۱۴٠۲ با همراهی دو طلبه و یک معلم فعالیتش را آغاز کرد.

وی توضیح داد: ایده اصلی ما تبدیل مفاهیم فرهنگی به بازی است. ما سعی کردیم خلأهایی را که از نظر مفاهیم تربیتی میان کودکان و نوجوانان احساس می شود، از طریق بازی پر کنیم.

طاهرزاده در مورد خلاقیت و نوآوری موجود در محصول تولید شده این شرکت افزود: بازی‌هایی که طراحی می‌شود، در فضای نوآوری، سبک نوین و مکانیزمی جدید دارد. یکی از نظر سبک محتوا که زبان بازی به شمار می‌رود چرا که ما در مقوله فرهنگی خیلی کم از زبان بازی استفاده کرده‌ایم و یکی از نظر محصول نهایی که آنچه تولید می‌شود با توجه به شاکله بازی و نوع گیم‌پلی متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه این بازی‌ها کاملاً از نظر اصول فنی نیز از نمونه‌های داخلی و خارجی متمایز است، تصریح کرد: ما سعی کردیم تا طراحی بازی را یاد بگیریم. نخست، گزاره بازی رومیزی و بازی گوشی همراه برای ما مطرح شد. به این نتیجه رسیدیم که بازی رومیزی یک مزیت دارد که کودکان را از فضای بازی موبایل و فضای یک طرفه دور می‌کند و یک تعامل واقعی برقرار می‌سازد.

مدیرعامل شرکت «امین هزار توی شگفتی» با اشاره به اینکه از مهر سال گذشته روی طراحی بازی در چاچوب یک پروژه مشارکتی رقابتی تمرکز و سپس آن را منتشر کردند، گفت: شما ممکن است در ارتباط کلان با افراد، مجموعه‌ها و سازمان‌‌های گوناگون با برخی از مسائل روبرو باشید که نتوانید آن‌ها را به صورت مستقیم حل کنید. ما از طریق تبدیل آن مفاهیم به بازی با نوعی کارکرد غیرمستقیم آن‌ها را آموزش می‌دهیم.

وی ادامه داد: در واقع نیازی نیست که شما برای طراحی بازی هزینه هنگفتی کنید، بلکه مفهوم مدنظر را برای ما تشریح می‌کنید و با یک هزینه اندک، بازی برای شما طراحی می‌شود. سپس در منزل با فرزندانتان این بازی را انجام می‌دهید و در نتیجه بعد از یک مدت، خود به خود مفهوم مدنظرتان به کودک منتقل می‌شود.

طاهرزاده خاطرنشان کرد: محصول فیزیکی شرکت ما یک بازی رومیزی است. یک محصول دیگر هم به صورت نمونه اولیه داریم و به شکل آزمایشی اجرا کردیم و قرار است که به یک سایت تبدیل شود. هر شخص که محصولی می‌خواهد، می‌تواند اطلاعاتی نظیر؛ طرح، مخاطب و ایده‌اش را به سایت ارائه بدهد. محصول به صورت نمونه اولیه به او ارائه می‌شود. اگر تمایل داشت، می‌تواند همان محصول را توسعه دهد. یعنی هم در خانه و هم در قالب یک کار تجاری امکان استفاده دارد.

وی گفت: اکنون هدف اصلی ما از حضور در نمایشگاه فن‌نما، معرفی محصولات به مخاطبان عمومی و شکل‌گیری و توسعه شبکه ارتباطی میان خریداران و سازمان‌هاست.

مدیرعامل شرکت «امین هزار توی شگفتی» ادامه داد: یکی از خدمات ما در نمایشگاه فن‌نما، بحث مشاوره در فضای سازمانی است. برای مثال یک سازمان می‌گوید من برای مجموعه خود به یک بازی خاص نیاز دارم که مفهومی را به کادر، سلسله طبقات یا سیستم اداری خود منتقل کنم. ما می‌توانیم آن را به صورت یک بازی طراحی کنیم. به همین صورت، برای مخاطب عام هم تبدیل مفاهیم مدنظر آنان به طرح اولیه انجام می‌شود.

وی درباره رضایت مشتریان از محصول شرکت اظهار کرد: مخاطبین محصول ما با نام «بازی رومیزی دلاور» ارگان‌هایی نظیر؛ بسیج، کانون‌های فرهنگی، مساجد و مجموعه‌های مرتبط با کودک و نوجوان بودند که محصول ما شامل یک پک ۱۵ تایی از بازی‌ها برای سنین گوناگون به آن‌ها ارائه شد. رضایت در حدی بود که مجموعه‌ای از شهر اصفهان، بازطراحی آن بازی را اختصاصاً برای خود درخواست کرد.

طاهرزاده با بیان اینکه محصول دوم هم در حال چاپ است که در تست‌های دانش‌آموزی و مجموعه تست بازی از نظر مؤلفه‌های نوآوری و جذابیت بازخورد خوبی داشته است، گفت: شرکت «امین هزار توی شگفتی» یک شرکت طراحی مجموعه بازی‌های آموزشی و فرهنگی با هدف انتقال مفاهیم از طریق بازی به دلیل ایجاد تعامل با مخاطب است.

وی در پایان اظهار داشت: شرکت ما افتخار دارد که طراح چهار بازی رومیزی، یک اتاق فرار خانگی، یک بازی وارسازی سازمانی برای کلینیک دندانپزشکی کودکان و یک اجرای محیطی بازی باشد و در دومین نمایشگاه ملّی فن‌نما در سالن C ، پاویون صنایع خلاق میزبان عموم علاقه‌مندان است.

یادآور می‌شود دومین نمایشگاه ملّی فناوری و نوآوری فن‌نما با حضور ۱۰ استارتاپ از خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان وابسته‌ به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و مرکز ملّی نوآوری و خلاقیت اشراق وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ۱۰ تا ۱۳ مهر از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برقرار می‌باشد.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *