عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

دستیابی به خروجی شغلی با سامانه «کارکشف»

معاون شرکت «تدبیرگاه توسعه فن‌آوری‌های نرم» گفت: در سامانه «کارکشف» ۵ هزار شغل، همراه با شرایط، سختی و آسانی، لوازم مورد نیاز و امکاناتی که باید فراهم شود، معرفی می‌شود و شخص براساس اطلاعاتی که می‌دهد به یک خروجی شغلی می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، علی احمدی، معاون شرکت «تدبیرگاه توسعه فن‌آوری‌های نرم» استارتاپی که در نمایشگاه فن‌نما در زمینه تولید محتوا به دعوت خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان غرفه‌ای را به خود اختصاص داده بود در گفت‌وگویی اظهار داشت: کارگاه کارپویه طی چهار ساعت بازی‌واره به معرفی مشاغل و مسیر شغلی که بر اساس انتخاب رشته و جغرافیایی مشاغل صورت می‌گیرد، می‌پردازیم.

وی ادامه داد: مخاطبین ما با شغل و مسیر شغلی، تفاوت‌های کارمندی و کارآفرینی و با چالش‌های هر کدام آشنا می‌شوند. همچنین یک بخش خودشناسی داریم که در آن شخص؛ توانمندی، علاقه‌مندی یا ارزش‌های فردی خود را می‌نویسد. پس از اینکه به یک خروجی ابتدایی رسید و مسیر کلی را مشخص کرد، وارد سامانه «کار کشف» می‌شود.

احمدی توضیح داد: در این سامانه ۵ هزار شغل، همراه با شرایط، سختی و آسانی، لوازم مورد نیاز و امکاناتی که باید فراهم شود، معرفی می‌شود و شخص براساس اطلاعاتی که می‌دهد با هوش مصنوعی پیشنهاداتی دریافت و تحقیق و سپس سبدسازی می‌کند که از میان شغل‌ها کدام به من نزدیک‌تر است. در نهایت هم با مشورت گرفتن به یک خروجی شغلی می‌رسد.

وی ادامه داد: در سایت کار کشف هر شغلی شامل یک کلیپ دو دقیقه‌ای با محتوای تاریخچه شغل، جایگاه شغلی، آینده شغل در ایران و بین‌الملل، عرصه‌های پیشتاز در آن شغل و نحوه صدور مجوز است.

معاون شرکت «تدبیرگاه توسعه فن‌آوری‌های نرم» گفت: بعد از انتخاب شغل، ما سامانه دیگری به اسم «کار آغاز» تعریف کردیم و گام به گام راه‌اندازی شغل را در آن آموزش می‌دهیم. همچنین به ارائه مشاوره و راهنمایی به صورت آنلاین و آفلاین در این سامانه می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه سایت کار آغاز پیش از شروع کسب‌وکار، کسانی را که می‌خواهند به تصمیم نهایی برسند، هدایت و به آن‌ها کمک می‌کند با یک طرح توجیهی در زمینه شروع کسب و کار به یک شغل پویا دست یابند، افزود: یکی از اتفاقاتی که ما رقم زدیم این است که تاکنون ۱۵٠ کارگاه در سطح شهر اصفهان ویژه دانش‌آموزان برگزار کردیم که بازخوردهای بسیار خوبی گرفتیم.

احمدی گفت: تجربه دیگر ما برگزاری کارگاه برای خانم‌های فعال در حوزه کارآفرینی و سرپرست خانوار بود که با همکاری امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در ۲۸ شهرستان استان اصفهان برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه ما کارگاه تجربه اجرا برای دانشجوها داریم، بیان کرد: این کارگاه‌ها به نوعی شتاب‌دهنده دانشجویان مقطع دکترا، کارشناسی‌ارشد و… است و چگونگی ورود به فضای کار را به آنان آموزش می‌دهد.

معاون شرکت «تدبیرگاه توسعه فن‌آوری‌های نرم» هدف از حضور در نمایشگاه را به نمایش گذاردن کارهای اجرایی‌ این استارتاپ دانست و اظهار کرد: خیلی از مدیران، باوری به سیستم بازی‌واره و گیم‌فیکیشن ندارند. اما چند وقتی که با ما همکاری کردند، فهمیدند بازخوردهای آموزشی ما بسیار رضایت‌بخش‌تر از روند آموزشی معمول است. پس هدف ما باورمند کردن مدیران است.

وی با بیان اینکه هدف دیگر ما آشنایی جوانان و خانواده‌ها با این استارتاپ است، گفت: چیزی که بسیار اهمیت دارد، این است که آموزش فعال و اثرگذار ما از طریق کادر و منتورهایی است که آموزش‌های تربیتی و اسلامی دیده‌اند.

احمدی خاطرنشان کرد: این مربیان در حین برگزاری کارگاه به رشد و تعالی شخص توجه داشتند. درست است که تربیت، امر بلندمدت محسوب می‌شود و طی چند ساعت کارگاه و ارتباط با نوجوان اصلاح تربیتی انجام نمی‌شود، ولی وقتی مربی کارآزموده و بر چالش‌های نوجوان واقف باشد، به رشد او کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این یکی از زمینه‌های فعالیت شرکت، توسعه و تحقیق در مورد کار است، ما با شهرداری، فرمانداری و شرکت فولاد مبارکه اصفهان همکاری می‌کنیم و مایلیم که با کسانی که به کار تحقیقاتی نیاز دارند یا به دنبال این هستند که منابع کسب و کار را احصاء کنند، به صورت معمولی و یا از طریق هوش مصنوعی همکاری داشته باشیم و پایگاه‌های اینترنتی ما Karkashf.ir و Karaghaz.ir می‌باشد.

یادآور می‌شود دومین نمایشگاه ملّی فناوری و نوآوری فن‌نما با حضور ۱۰ استارتاپ از خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان وابسته‌ به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و مرکز ملّی نوآوری و خلاقیت اشراق وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ۱۰ تا ۱۳ مهر در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *