عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

عنوان منو

نقشه راه تبلیغ مؤثر؛ از اطلس فرهنگی تا شبکه‌سازی تخصصی

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: فرآیند تبلیغات دینی باید در پنج مرحله اساسی طراحی و اجرا شود تا مسیری نظام‌مند از شناخت تا بهینه‌سازی را در تبلیغ ترسیم کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حامد اهتمام در «نشست صمیمی مبلغان تخصصی و سرگروه‌های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان» که در سالن خیریه همدانیان اصفهان تخته فولاد برگزار شد با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) که می‌فرمایند: «هرکس موقعیّت شناس نباشد جریانات، او را مى رباید و هلاک خواهد شد.» اظهار داشت: اگر در تبلیغ هم به درستی موقعیت‌‌شناسی نشود، اثربخشی خود را نخواهد داشت.

وی با اشاره به این که فرآیند تبلیغات دینی باید در پنج مرحله اساسی طراحی و اجرا شود تا مسیری نظام‌مند از شناخت تا بهینه‌سازی را در تبلیغ ترسیم کند، گفت: مرحله اوّل، رصد و پایش است که لازمه آن تدوین اطلس فرهنگی تبلیغ است. مرحله دوم اولویت‌بندی برای تعیین دقیق اهداف و سطوح تأثیرگذاری است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: مرحله سوم تربیت نیروی انسانی است که لازمه آن پرورش مبلّغان توانمند و متخصص خواهد بود و مرحله چهارم شبکه‌سازی به منظور ایجاد ساختارهای ارتباطی و تعاملی مؤثر است و مرحله آخر و پنجم پالایش و ارزیابی برای سنجش مستمر کیفیت و میزان اثرگذاری تبلیغ است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به رسالت این دفتر در تربیت مبلّغان کارآمد و ساماندهی گروه‌های تبلیغی، از اعزام بیش از ۱۴۰۰ مبلّغ در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: «امسال، با عنایت خداوند، شبکه تبلیغی گسترده‌ای در استان و فراتر از آن فعال شده است و ۵۰ گروه تبلیغی عمومی و تخصصی در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: اداره آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با برگزاری بیش از ۳۰ هزار ساعت دوره آموزشی در موضوعات مختلف، گام بلندی در توانمندسازی نیروهای تبلیغی برداشته است.

وی یادآور شد: برخی از افرادی که در حوزه تبلیغ تخصصی فعالیت دارند، شاید اگر در قالب گروه قرار نگیرند، اثربخشی و کیفیت کارشان دوچندان نشود. ما آرام‌آرام می‌بایست از تبلیغ عمومی به سوی تبلیغ تخصصی حرکت کنیم.

وی با بیان این که باید گام‌به‌گام از تبلیغات عمومی فاصله گرفته و به سمت تبلیغات تخصصی حرکت کنیم، تصریح کرد: تبلیغات تخصصی زمانی به اثربخشی و کیفیت بالایی دست می‌یابد که در قالب گروهی و جمعی انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اهتمام در پایان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری، «نماد روشنفکری حوزه است» و نماد روشنفکری در عملکرد مشاهده می‌شود و در جامعه امروز، عملکرد به معنای تخصصی شدن است. به تعبیری اگر طلبه‌ای در موضوعی تخصص نداشته باشد، به حاشیه رفته و تبلیغ آن اثربخش نیست.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا
9 + 1 = ?
بارگذاری مجدد