وی با اشاره به شیوه نظام های آموزشی رایج در دنیا که در بعضی نظام ها سیستم آموزشی بر پایه متن و در برخی دیگر بر پایه ساختارهای آموزشی است، افزود: اما شیوه آموزشی حوزه مبتنی بر یک نظام آموزشی تربیتی، نوآورانه و مبتکرانه است، که این از برکات حوزه است و نتیجه آن در مؤسسات وابسته به حوزه متجلی است.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه به عناصر اصلی در نظام آموزشی حوزه اشاره کرد و گفت: اولین عنصر خلاقیت، نوآوری، ابتکار و نگرش های نو می باشد.
وی عنصر دوم نظام آموزشی حوزه را نشاط علمی و معنوی عنوان کرد و گفت: ما اگر در فضای با نشاط، دانش خود را نشر دهیم، می توانیم تأثیر گذاری بیشتری بر جامعه داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین قطبی اضافه کرد: نگرش عالمانه و حکیمانه در حوزه که فراگیری علم را یک نوع نشاط می داند، می تواند بستری برای نشاط اجتماعی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین قطبی عنصر سوم نظام آموزشی حوزه و مهم ترین آن را تلاش برای ارتقاء سطح معنویت و فرهنگ در جامعه دانست و گفت: نگاه پایان راه و تأثیر گذاری در سطح جامعه برای فرهنگ دینی در جامعه هدف اصلی ماست که اگر به آن نرسیم، متأسفانه باید بگوییم وقتمان را به بطالت گذرانیده ایم.
وی بیان داشت: تعامل استاد و شاگرد در نظام حوزوی تعاملی دوسویه همراه با نشاط، نو آوری و با نگاه تأثیر گذاری در سطح جامعه است.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان گفت: وضعیتی که امروز دو مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و مجتهده امین(ره) دارند، فرصت مناسبی است برای طلاب و دانش پژوهان که در بستری پر نشاط و در رشته هایی که ضروری و اثر گذار است در جهت رسیدن به هدف اصلی که در راستای افق نظام جمهوری اسلامی و ایده تمدن سازی ایرانی اسلامی است که مقام معظم رهبری فرمودند، حرکت کنند.
::: برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.